يکشنبه ۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 95479

نرخ 18 درصدی تست مثبت کرونا در قم نگران‌کننده است

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت قم گفت: نرخ ۱۸ درصدی تست مثبت کرونا در قم، در هفته اخیر نگران‌کننده است.
نرخ ۱۸ درصدی تست مثبت کرونا در قم نگران‌کننده است/به صدا درآمدن زنگ خطر ابتلا برای جوانان زیر ۲۰ سال
نرخ ۱۸ درصدی تست مثبت کرونا در قم نگران‌کننده است/به صدا درآمدن زنگ خطر ابتلا برای جوانان زیر ۲۰ سال
به گزارش قم نیوز سیامک محبی در مورد وضعیت فعلی استان در شیوع کرونا اظهار داشت: یک روند با ثباتی را در دو ماه گذشته داشته‌ایم و عمده ایام در وضعیت رنگ آبی قرار داشتیم، اما در چند روز اخیر جزء استان‌های زرد رنگ قرار گرفتیم.

رئیس مرکز بهداشت قم افزود: ازنظر نرخ بروز بستری‌ها در بین 31 استان رتبه 28 را داریم که جایگاهی مطلوب است، اما روند بیماران بستری‌ها در روزهای گذشته نشان داده در روزهای پایانی سال و اوایل سال جدید ممکن است این جایگاه را از دست بدهیم و به رتبه‌های میانی در سطح کشور برسیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیماران بستری تقریباً روزانه 130 نفر است، درحالی‌که دو هفته قبل، اعداد بستری‌ها، دو رقمی بود تصریح کرد: اخیراً تعداد بیماران بدحالان زیاد شده و به بیش از 10 نفر رسیده است، در مراکز منتخب سرپایی که 9 مرکز در سطح شهر به بیماران کرونایی خدمات ارائه می‌دهند، در 5 هفته قبل بیش از هزار نفر مراجعه هفتگی داشته‌ایم.

محبی با تأکید بر اینکه این‌ها نشان می‌دهد چرخش ویروس در سطح شهر وجود دارد و نرخ 18 درصدی تست مثبت کرونا در قم، در هفته اخیر نگران‌کننده است، گفت: در هفته‌های قبل عدد شش درصد را در مثبت‌ها داشته‌ایم که به‌طور میانگین هر هفته دو درصد افزایش داشته است اما در دو هفته قبل این عدد به بیش از 5 درصد رسید و از روز شنبه افزایش 18 درصدی تست‌ها گزارش شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز کرد: همچنین یک تفاوتی میان بیماران اسفندماه با ماه‌های قبل داریم و آنکه میانگین سنی مبتلایان به کرونا در قم از 57 سال به 39 سال رسید و این رقم به‌شدت کاهش‌یافته و نشان می‌دهد ویروس جوانان را درگیر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در میان مبتلایان گروه سنی زیر 20 سال نیز از سه درصد به 13 درصد رسیده و این یک زنگ خطر است، البته مهم‌ترین خطر برای سالمندان است، اما چرخش ویروس جوانان را درگیر کرده است.

وی در مورد طرح شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد: این طرح از ابتدای آذر در کشور ازجمله در قم و بر اساس ابلاغ استاندار برای فرمانداری و مرکز بهداشت اجرا شد و یکی سری اهداف را دنبال می‌کند و برکاتی در طول چند ماه داشته است و در این ایام فوتی نداریم و تعداد بستری‌ها نیز به کاهش‌یافته است.

رئیس مرکز بهداشت قم تصریح کرد: امیدواریم این طرح با تعامل همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها بتواند چرخه انتقال ویروس را به صفر برساند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdno0n.yt0k56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما