قم نيوز : فرمانده سپاه قم به راه‌اندازی اردوی راهیان نور مجازی با کمک آموزش ‌و پرورش در سال جاری اشاره کرد و گفت: فقط در استان قم ۱۵۰ هزار نفر به‌صورت زنده و از طریق سامانه شاد از این اردو بازدید کردند.
۱۵۰ هزار نفر دانش‌آموز قمی از اردوی مجازی راهیان نور بازدید کردند
۱۵۰ هزار نفر دانش‌آموز قمی از اردوی مجازی راهیان نور بازدید کردند
به گزارش قم نیوز سردار سید محمدتقی شاه‌چراغی در گفت‌وگو با خبرنگاران به فعالیت‌ها و اقدامات گروه‌های جهادی و سپاه پاسداران در شرایط کرونا اشاره و اظهار داشت: توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که با کمک مردم و خیرین انجام شد.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم افزود: همچنین در این شرایط اصناف مختلف با تمرکز در مناطق روستایی، به درب منازل خانه‌هایی که از قبل شناسایی‌ شده می‌روند و با تأمین مایحتاج خانواده‌های نیازمند اقدام به تعمیر وسایل برقی این خانواده‌ها می‌کنند.
وی در ادامه به سیل دو سال گذشته لرستان اشاره و ابراز کرد: استان قم معین استان آسیب‌دیده از سیل لرستان بود که سپاه قم با کمک خیران، ستاد کریمه اهل‌بیت(س)، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و مردم توانست در بیش از 40 روستا ورود کرده و 97 خانه را در این استان بسازد.
شاه‌چراغی اقدامات انجام ‌شده در استان لرستان را استثنایی و بی‌نظیر خواند و گفت: در ساخت این منازل 12 میلیارد تومان هزینه شد که بخشی از این اقدامات با کمک خیران و بخشی نیز با کمک تجهیزات و امکانات سپاه استان قم انجام شد.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم محرومیت‌زدایی در مناطق آسیب‌پذیر را یکی از رسالت‌های اصلی سپاه دانست و گفت: اپیدمی کرونا در کشور فرصت‌هایی ایجاد کرد که یکی از آن‌ها همبستگی، همراهی و همدلی مردم و خیران بود.
وی به اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته از سوی سپاه پاسداران اشاره و اظهار کرد: در این مدت با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر رده‌ها 21 واحد مسکونی را برای مددجویان کمیته امداد آماده کرده‌ایم که قریب به دو و نیم میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.
به گفته سردار شاه‌چراغی احداث زمین ورزشی در یکی از روستاها، حفر چاه در 4 روستا با کمک خیران که با مشکل  آب آشامیدنی مواجه بودند و بازسازی 75 واحد مسکونی محرومان با کمک بهزیستی، کمیته امداد و ستاد کریمه اهل‌بیت(س) از دیگر اقدامات سپاه طی یک سال گذشته در مناطق روستایی و محروم استان بود؛ همچنین در یازده روستا اصلاح و بهینه‌سازی شبکه آبرسانی را داشتیم که به خاطر فرسودگی این شبکه‌ها پرتی آب داشتند.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم به تشکیل و راه‌اندازی اردوگاه صیانت و کار برای معتادین اشاره و عنوان کرد: افراد طلبه و غیر طلبه که همگی از گروه‌های جهادی هستند در این اردوگاه مشغول فعالیت‌اند.
وی ادامه داد: معتادین پذیرش شده در این اردوگاه در حین ترک به‌کارگیری شده و حتی به این افراد حقوق و دستمزد پرداخت می‌شود و آن‌ها را توانمند می‌کنیم؛ همچنین بعد از بازتوانی و خروج آن‌ها از اردوگاه به دنبال ایجاد شغل برای این اشخاص هستیم.
شاه‌چراغی همچنین از ایجاد 450 شغل خانگی پایدار در استان قم طی یک سال گذشته برای محرومان خبر داد و گفت: طبق توافقی که با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج سازندگی انجام داده‌ایم این تعداد شغل برای محرومان ظرف یک سال گذشته ایجادشده است.
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم در ادامه به مبارزه با مفاسد و وضعیت استان در این زمینه  اشاره و اذعان کرد: با هماهنگی نمایندگی ولی‌فقیه قرارگاه 19 دی ایجاد شد که دبیری آن به سپاه واگذارشده است، در حوزه اثربخشی در این بخش در حال کار هستیم همچنین در حوزه برخورد با مفاسد اقتصادی نیز با کمک سازمان صمت جایی که لازم باشد طبق قوانین و ضوابط ورود می‌کنیم.
وی به اجرای طرح شهید سلیمانی و کمک سپاه در این طرح اشاره و اظهار کرد: از ظرفیت بسیج دانشجویی در این طرح استفاده کرده و بخشی از اقدامات با رعایت ضوابط دانشگاه علوم پزشکی انجام شد و توانستیم دو و نیم میلیون ماسک تولید کنیم.
شاه‌چراغی در پایان به راه‌اندازی اردوی راهیان نور مجازی با کمک آموزش‌وپرورش در سال جاری اشاره کرد و گفت: فقط در استان قم 150 هزار نفر به‌صورت زنده و از طریق سامانه شاد از این اردو بازدید کردند.
انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcir5a3.t1aw32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما