پنجشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 95539

آخرین وضعیت احداث و اتمام محور قم ـ جعفریه

قم نيوز : مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ایجاد بزرگراه قم -جعفریه سبب کاهش ۵۰ درصدی تصادفات شد.
آخرین وضعیت احداث و اتمام محور قم ـ جعفریه/کاهش ۵۰ درصدی تصادفات با احداث مسیر بزرگراهی‌
آخرین وضعیت احداث و اتمام محور قم ـ جعفریه/کاهش ۵۰ درصدی تصادفات با احداث مسیر بزرگراهی‌
به گزارش قم نیوز حسن صبوری با اشاره به آخرین وضعیت احداث مسیر جاده قم-جعفریه اظهار داشت: این مسیر تا انتهای حوزه استحفاظی در قالب چهار قطعه تعریف و عملیات چهار خطه کردن مسیر انجام شد که علیرغم اینکه این پروژه به‌عنوان راه اصلی تعریف‌شده و قرار بود که به‌صورت راه اصلی باشد، اما به‌صورت بزرگراهی تعریف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود:  با همتی که در همه استان اتفاق افتاد ما از اعتبارات استانی، اعتبار سازمان راهداری، وزارت راه و شهرسازی، دفتر مقام معظم رهبری و اعتبار بنیاد برکت استفاده کردیم و با همراهی همه قرار شد پروژه به بزرگراه تبدیل شود که اتفاق افتاد و ایجاد بزرگراه قم -جعفریه سبب کاهش 50 درصدی تصادفات و افزایش عبور و مرور و تردد شد.

وی با بیان اینکه در دو نقطه این مسیر دچار مشکل هستیم که شامل نقطه قلعه سنگی و دیگری در انتهای حوزه چهار کیلومتری است ابراز کرد: پروژه در نقطه دوم در حال تمام شدن است و 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در این ایام باید روکش آسفالت انجام می‌شد اما با سرمای زمستانی مواجه شدیم.

صبوری با تأکید بر اینکه تاکنون پروژه 90 درصد پیشرفت داشته و کار تمام‌شده است، اما یک لایه توکار باید در 2 کیلومتری مسیر انجام شود که کل کار به اتمام برسد، تصریح کرد: عملیات اجرایی مسیر بیشتر از 20 تا 25 روز طول نمی‌کشد و با تأمین قیر به‌زودی به اتمام می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: علت اینکه قبل از قلعه سنگی و بعد از قلعه سنگی را توانستیم انجام دهیم و این وسط باقی ماند این بود که در تعهد استان نبود و در تعهد شرکت ساخت قرار داشت و پیمانکار نیز به دلیل مشکلاتی که به لحاظ فنی در شرکت وجود داشت و تأمین اعتبار صورت نگرفته بود، این اقدام خیلی طول کشید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد: در این مدت کل مسیر را تبدیل به آزادراه کردیم، اما این قسمت قلعه سنگی همچنان به‌صورت نیمه‌تمام باقی‌مانده بود که با تلاش و پیگیری در استان این پروژه را از شرکت ساخت تحویل گرفتیم و علیرغم مشکلاتی که برای پروژه و پیمانکار وجود داشت با پیگیری‌های صورت گرفته پروژه تحویل استان داده شد.

 وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه در حال حاضر شروع‌شده است و امیدواریم بتوانیم به‌زودی این مسیر را تکمیل کنیم و مسیر زیرگذر به‌زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، در فاز نخست مسیر روگذر افتتاح می‌شود و مسیر زیرگذر را در فرصت دیگری انجام می‌دهیم.

صبوری اضافه کرد: روشنایی معمولاً برای مسیرهای کوهستانی و مه گیر در نظر گرفته‌ می‌شود و با توجه به مشکلات اعتباری که وجود دارد مسیر روشنایی برای این قطعه در نظر گرفته نشده است و اگر نیاز باشد قطعاً در اختیار اداره راه کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه بخشی از مسیر احتیاج به روکش آسفالت دارد که باید انجام شود، افزود: دراین‌باره تلاش شد اعتباری برای کل مسیرهای استان در نظر گرفته شود، در جلسه‌ای با حضور رئیس سازمان راهداری مقرر شد یک ابلاغ کلی برای کل راه‌های کشور در نظر بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: هرچند استان ما به لحاظ جغرافیایی کوچک است، اما مسیر عبور و مرور 17 استان به شمار می‌رود و به دلیل اینکه تمامی راه‌ها اشباع است، راه‌های ترانزیت با حجم بار و مسافری که روی جاده‌ها تردد می‌کنند، زیاد است و آسیب‌پذیری جاده‌ها را افزایش می‌دهد.

وی اظهار داشت:به‌هرحال بایستی با نظر ویژه این اتفاق بیفتد، اما در طول این چند سال گذشته راهداری در مضیقه‌های اعتباری بودند و نتوانستند خدمات لازم را انجام دهند.

صبوری تصریح کرد: در سال جاری، به دلیل کمبود اعتبارات تنها بخشی از روکش آسفالت در نقاطی از جاده در مسیر قم سلفچگان انجام شد، البته مسیرهای قم-قنوات و قم-جعفریه و قم-کهک در برنامه قرار دارد و قرار است هرساله در تمام مسیرها، مرمت راه‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaomno.49nme15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما