پنجشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 95540

استقرار 8 مرکز هلال‌احمر در ایام نوروز

قم نيوز : مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم از برپایی ۸ مرکز هلال‌احمر فعال در ایام نوروز در قم خبر داد و گفت: تشکیل پایگاهی متشکل از تمام دستگاه‌های خدماتی، امدادی، ایمنی و انتظامی در قم لازم است.
استقرار ۸ مرکز هلال‌احمر در ایام نوروز/ پایگاه‌های مشترک SOS در قم تشکیل شود
استقرار ۸ مرکز هلال‌احمر در ایام نوروز/ پایگاه‌های مشترک SOS در قم تشکیل شود
به گزارش قم نیوز محمدرضا بهرامی امروز در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم و جانشین ستاد تسهیلات نوروزی و خدمات سفر شهرداری قم از پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر اظهار داشت: در سه ورودی اصلی شهر قم یعنی ورودی جاده جعفریه، جاده گرمسار و جاده قم تهران سه پایگاه غربالگری و یک پست نجات در ایام نوروز برپاشده است.

وی از حضور روزانه یک پزشک و چند نیروی امداد در پایگاه‌ها خبر داد و افزود: نیازهای ضروری بهداشتی و سؤالات و داروهای اولیه مراجعین و مسافران در این پایگاه‌ها پاسخ داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم تصریح کرد:  کسانی که علائم مشکوک کرونا دارند از این پایگاه‌ها به مراکز درمانی داخل شهر ارجاع داده‌شده تا خدمات درمانی موردنیاز خود را دریافت کنند.

وی از کاهش بیش از 50 درصدی مسافران نسبت به سال‌های گذشته به شهر قم خبر داد و خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته که ابتدای شیوع ویروس کرونا بوده افزایش ورود مسافر را به شهر قم داشته‌ایم اما نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

بهرامی تعداد مراکز فعال جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز و اعیاد شعبانیه را 8 مرکز اعلام کرد و گفت: بسیاری از مسافران هنگام ورود به شهر از پایگاه‌های هلال‌احمر شرایط شهر را جویا شده و سپس وارد قم می‌شوند.

 لزوم تشکیل پایگاه‌های مشترک SOS در قم

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم با تأکید بر لزوم تشکیل پایگاه‌های مشترک SOS در قم گفت: متأسفانه هنوز در کشور چنین پایگاه‌هایی را نداریم.

وی تشکیل پایگاهی متشکل از تمام دستگاه‌های خدماتی، امدادی، ایمنی و انتظامی را لازم و ضروری خواند و افزود: برپایی چنین پایگاه‌هایی یکی از برنامه‌ها و آرزوی مدیریتی در قم است.

بهرامی ادامه داد: در بعضی از مناطق مانند نعلبندان فضای کافی برای تجمیع دستگاه‌ها وجود داشته و در حال حاضر نیز پلیس، اداره راه و اورژانس حضورداشته و می‌توانیم با دعوت از سایر دستگاه‌ها این تجمع خدمات را کامل کنیم.

لزوم راه‌اندازی نرم‌افزار مشترک بین دستگاه‌های ایمنی، خدماتی و انتظامی در شهر قم

سید امیر سامع معاون شهردار قم نیز ‌در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم و ستاد تسهیلات نوروزی و خدمات سفر شهرداری قم از پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر در ایام نوروز اظهار داشت: اجرای مانورهای مشترک با تمام ارگان‌های امداد و نجات می‌تواند توان اجرایی شهر را بالا ببرد.

وی همکاری بین هلال‌احمر، آتش‌نشانی و مدیریت بحران را لازم و ضروری خواند و افزود: تا امروز چندین مانور مشترک اجراشده که باید در سال جدید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای اجرای مجدد آن داشته باشیم.

جانشین ستاد تسهیلات نوروزی و خدمات سفر شهرداری قم ادامه داد: تشکیل پایگاه SOS مشترک بین دستگاهی یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری در قم بوده و چنین خدمتی در قالب یک نرم‌افزار نیز می‌تواند بخشی از نیازهای شهر را برطرف کند.

وی از پیگیری‌های شهرداری قم در سال گذشته برای راه‌اندازی نرم‌افزاری در قالب برطرف‌کننده نیازهای خدماتی، ایمنی و انتظامی خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه سال گذشته با همه پیگیری‌هایی که انجام شد نتوانستیم این نرم‌افزار را طراحی و اجرایی کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌های استانی برای راه‌اندازی این نرم‌افزار گفت: بستر اجرایی شدن چنین نرم‌افزاری در کشور وجود نداشته اما می‌توانیم با بومی کردن آن در سطح استان چنین امکانی را فراهم کنیم.

وی در ادامه محدودیت‌های قانونی را موردبررسی قرارداد و اضافه کرد: باید ارگان‌ها قوانین و مقررات خود را در کنار هم قرار داده و به‌صورت کامل موردبررسی قرار دهند تا بتوانیم فضای جدیدی ایجاد کنیم.

سامع رعایت آیین‌نامه‌های داخلی دستگاه‌ها را لازم خواند و ابراز کرد: امیدواریم تا 6ماه آینده بتوانیم دستورالعمل جدیدی برای تجمیع دستگاه‌های خدماتی، ایمنی و انتظامی در قم تنظیم و اجرایی کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccxpqo.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما