جمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : 95551

5 طرح تولیدی در منطقه اقتصادی سلفچگان بهره‌برداری شد

قم نيوز : پنج طرح تولیدی در منطقه اقتصادی سلفچگان با دستور رئیس‌جمهور و توسط استاندار قم به بهره‌برداری رسید.
۵ طرح تولیدی در منطقه اقتصادی سلفچگان بهره‌برداری شد
۵ طرح تولیدی در منطقه اقتصادی سلفچگان بهره‌برداری شد
به گزارش قم نیوز پنج طرح تولیدی در منطقه اقتصادی سلفچگان با دستور رئیس‌جمهور و توسط استاندار قم به بهره‌برداری رسید، در این آیین که به‌صورت ویدیو کنفرانس در سالن کرامت استانداری برگزار شد، پنج طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری 480 میلیارد ریال و 360 هزار یورو و ایجاد اشتغال برای 180 نفر به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل واحدهای صنعتی تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیک، لوازم و ابزارآلات، خوراک دام، طیور و آبزیان، تولید البسه شامل لباس فرم و تولید انواع کیک و بیسکوییت است.

بهرام سرمست استاندار قم در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه، شروع نخستین روز کاری سال 1400 با افتتاح چند طرح اقتصادی را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: این مسئله نشان از توجه دولت به شعار سال و تلاش برای حمایت از تولید دارد.

وی بابیان اینکه کارآفرینان در شرایط سخت تحریم و کرونا در میدان تولید در حال مجاهدت هستند افزود: در سال 99 بیماری کووید 19 و تحریم‌های ظالمانه دشمنان شرایط را برای مردم و دولت سخت کرد.

استاندار قم تأمین سلامت مردم و معیشت ایشان را همواره در دستور کار دولت دانست و تصریح کرد: حفظ شرایط موجود و تلاش برای اجرای طرح‌های توسعه واحدهای تولیدی در اولویت کاری مسئولان استان بود.

سرمست رتبه دوم استان قم در میزان جذب تسهیلات کرونایی را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: در طول دو سال گذشته 433 واحد تولیدی افتتاح شدند و یا طرح‌های توسعه‌ای آن‌ها به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به هدف‌گذاری استان برای بازگشت 50 واحد راکد و نیمه راکد به مدار تولید گفت: خوشبختانه با تلاش‌های مسئولان اقتصادی، 60 واحد صنعتی راکد به مدار تولید بازگشتند.

استاندار قم پشتیبانی از تولید و مانع زدایی را وظیفه‌ی اولویت دار مسئولان استان دانست و عنوان کرد: همواره تاکید کرده ایم که در مواجه مدیران دولتی با بخش خصوصی، مدیریت استان حامی تولیدکنندگان خواهد بود.

سرمست بیان کرد: در بحث منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز طرح های مهمی به بهره برداری رسیده اند.

وی تکمیل پروژه اتصال راه آهن سراسری به منطقه اقتصادی سلفچگان را نیز ضروری دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور محترم تاکیدبر اجرای هر چه سریعتر این طرح داشته اند و مسئولان باید با پیگیری های جدی بهره برداری از آن را محقق کنند.

استاندار قم پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی منطقه اقتصادی سلفچگان قم را نیز خواستار شد و گفت: در بازدیدهای میدانی میزان پیشرفت در رفع موانع تولید رصد خواهند شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezn8o.jh8nni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما