يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 95743

روند مبتلایان کرونا در استان به صورت آسانسوری در حال افزایش است

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه روند مراجعه افراد به مراکز درمانی استان افزایش یافته است، گفت: روند مبتلایان در گذشته به صورت پلکانی، اما اکنون به صورت آسانسوری است
روند مبتلایان کرونا در استان به صورت آسانسوری در حال افزایش است
روند مبتلایان کرونا در استان به صورت آسانسوری در حال افزایش است
به گزارش قم نیوز سیامک محبی با بیان اینکه رنگ بندی استان‌ها بر اساس تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی و افزایش مراجعه آنها است، گفت: تغییر رنگ بندی در استان‌ها تغییرات و محدودیت‌های زیادی به همراه دارد و امیدوار هستیم با رعایت مردم استان از ورود قم به منطقه قرمز کرونایی جلوگیری کنیم.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه در اسفندماه سال گذشته نشانه‌های موج چهارم کرونا در استان مشاهده و به ستاد ملی کرونا اعلام شد، افزود: با توجه به عادی انگاری در سطح جامعه، خصوصاً در روزهای ابتدایی سال که با حضور در دورهمی های خانوادگی تعداد بیماران افزایش داد وضعیت استان از نظر چرخه انتقال ویروس و تعداد مبتلایان افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه در چهل روز گذشته تعداد بیماران شناسایی شده در طول یک روز ۲۵ نفر بود، اما در روزهای اخیر روزانه نزدیک ۲۰۰ نفر بیمار شناسایی شده داریم که نشان دهنده فعال بودن چرخه ویروس کرونا در استان قم است، ادامه داد: در بهمن و اسفند ماه سال گذشته میزان مثبت بودن تست‌های کرونا حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد بوده است؛ اما در روزهای اخیر این عدد از ۴۰ درصد نیز افزایش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه قم جز استان‌های با میزان ماندگاری بیشتر در منطقه آبی کرونایی بود و این مسئله را باید مدیون سربازان و مدافعان سلامت در طرح شهید سلیمانی دانست، گفت: روزهای پایانی سال ما را از منطقه آبی خارج کرد و امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری مردم از ورود استان به رنگ قرمز کرونایی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه سه مرجع اصلی برای آمار روزانه میزان مبتلایان در استان وجود دارد که ماحصل نتایج در مرکز بهداشت جمع آوری و نتایج آنها روزانه به مردم اعلام می‌شود، افزود: دسته اول افرادی هستند که برای انجام تست مستقیماً به بیمارستانها مراجعه می‌کنند، دسته دوم افرادی هستند که به مراکز جامع خدمات ۹ گانه مراجعه می‌کنند و دسته سوم افرادی هستند که به آزمایشگاه‌های بخش خصوصی مراجعه می‌کنند.

سیامک محبی با بیان اینکه بلافاصله بعد از اینکه نتیجه تست کرونا افراد مثبت اعلام می‌شود تیم‌های رهگیری اقدام به رصد و رهگیری افراد می‌کنند، افزود: از نزدیکان افراد مبتلا به کرونا نیز تست‌های سریع کرونا می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه روزانه بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تست کرونا در استان قم گرفته می‌شود که این عدد در روزهای گذشته بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ بوده است، ادامه داد: این افزایش نشان دهنده فعالیت بسیار تیم‌های رهگیری است و فراموش نکنیم که سرعت انتقال ویروس از سرعت تیم‌های رهگیری در استان بیشتر شده است که به طور جدی باید به این مسئله توجه نمود.

محبی با بیان اینکه از ابتدای درگیری افراد به کرونا در اسفندماه سال گذشته میانگین سنی ۵۷ سال بود اما در میانه اسفند ماه سال ۹۹ این عدد به میانگین سنی ۳۵ تا ۴۰ سال کاهش پیدا کرد، گفت: در روزهای اخیر ۱۹ فرد مبتلا به کرونا به دلیل شرکت در یک مراسم عروسی شناسایی و رهگیری شدند که افراد حاضر در طرح شهید سلیمانی شبانه روز در حال رصد و رهگیری آنها هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه استان قم در وضعیت نارنجی قرار دارد و تا دو هفته وضعیت‌های گروههای شغلی ۳ و ۴ بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا توقف دارد و حضور افراد در آن مکان‌ها با ممنوعیت همراه است، افزود: در این بین مشاغل ضروری به صورت یک سوم تا دوسوم و مشاغل غیر ضروری نیز به صورت ۵۰ درصد نفرات باید فعالیت کنند.

محبی با تاکید بر اینکه کلاس‌های آموزشی مدارس، مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه نیز در وضعیت فعلی باید به صورت مجازی برگزار گردد، ادامه داد: پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی نیز، پایان سال تحصیلی به صورت مجازی است مگر اینکه ابلاغیه ستاد ملی کرونا غیر از این باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با اشاره به اینکه اوایل اسفندماه شرایط رعایت پروتکل‌ها در استان قابل قبول بود، اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، شرایط رعایت پروتکل‌ها کاهش یافت، گفت: در اسفندماه میزان استفاده از ماسک در فضاهای عمومی به ۵۵ درصد رسیده بود که به نظر در روزهای گذشته این عدد نیز کاهش پیدا کرده است.

وی در پایان افزود: اگر روند افزایش بیماران در استان در گذشته به صورت پلکانی بود در حال حاضر به صورت آسانسوری رو به افزایش است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchxqnw.23nmkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما