سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : 95944

وبینار علمی «اندیشه صدر» برگزار می شود

قم نيوز : هفتمین نشست از سلسله‌ نشست‌های علمی «اندیشه صدر» با حضور دکتر مهدی گلشنی به‌ صورت وبینار برگزار می‌شود.
وبینار علمی «اندیشه صدر» برگزار می شود
وبینار علمی «اندیشه صدر» برگزار می شود
به گزارش قم نیوز هفتمین نشست از سلسله‌نشست‌های علمی «اندیشه صدر» با موضوع «شهید صدر؛ مظهر نبوغ، شهامت، جامع نگری و آگاه از مقتضیات زمان» با حضور مهدی گلشنی، استاد دانشگاه صنعتی شریف، سه‌شنبه ۲۴ فروردین ماه ساعت ۲۰:۳۰ به‌صورت وبینار برگزار می‌شود.

شهید صدر در جایگاه فقیه نظریه‌پرداز علوم انسانی، دیدگاه‌های متفاوت و جالب توجهی را در رشته‌های گوناگون علوم انسانی تبیین نموده است که هرکدام در حد خود جریان‌ساز حرکت‌های فکری و علمی گسترده‌ای در عالم اسلام شده است. بازخوانی و ترویج تفکرات شهید صدر که توسط فقیه بی نظیر و نابغه شیعی ارائه شده است در میان فرهیختگان و دانشگاهیان، به‌ویژه جوانان و دانشجویان می‌تواند باعث گسترش عمق و دامنه علوم انسانی و اجتماعی اسلامی گردد. علت اینکه شهید صدر توانسته است در مقابل اندیشه‌های سکولار غربی دیدگاه‌های اسلامی را ارائه نماید این است که شهید صدر همراه با تسلط کامل بر مبانی و آموزه‌های دینی، ورود به حوزه مسائل دانش‌های مدرن روز داشته است.

سلسله جلسات وبیناری «اندیشه صدر» با پیگیری اهدافی همچون، معرفی و ترویج گستره و عمق اندیشه‌های شهید صدر، ایجاد انگیزه در میان جامعه دانشگاهی علوم انسانی و اجتماعی برای ورود جدی به مباحث اسلامی، معرفی آثار علمی و پژوهشگران علوم انسانی اسلامی، برگزار می‌گردد.

جلسات «اندیشه صدر» به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرام پژوهشگاه تخصصی شهید صدر به آدرس زیر در دسترس علاقه مندان خواهد بود:

https://www.instagram.com/shahidsadr

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcayono.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما