پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 95996

گلایه گروه‌های تبلیغی جهادی از رئیس جمهور

قم نيوز : گروه‌های تبلیغی جهادی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار بازنگری تصمیم ستاد مقابله با کرونا در رابطه با عدم برگزاری مراسمات مذهبی و نمازهای جماعت در ماه مبارک رمضان شدند.
گلایه گروه‌های تبلیغی جهادی از رئیس جمهور
گلایه گروه‌های تبلیغی جهادی از رئیس جمهور
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی دبیر تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی با ابراز گلایه از سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، در قبال برگزاری مراسم مذهبی و نمازهای جماعت گفت: گروه‌های تبلیغی جهادی در نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار بازنگری تصمیم ستاد مقابله با کرونا در رابطه با عدم برگزاری مراسم مذهبی و نمازهای جماعت شدند.

وی افزود: از آنجایی که این موضوع خواسته بسیاری از مردم و جامعه متدینین می‌باشد، بنابراین تشکل‌ها و گروه‌های تبلیغی می‌توانند با ارسال کلمه «لبیک» به سامانه ۳۰۰۰۴۳۱۹ از این حرکت و اقدام حمایت کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم ستاد ملی مقابله با کرونا
سلام علیکم

به استحضار می‌رساند با توجه به سخنان کارشناسان محترم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از طرف مؤمنین، اهالی مساجد و هیئات و تقاضای جامعه ایمانی خصوصاً قشر جوان برای شکل‌گیری مجالس وعظ، توسل، تفسیر و دعا در بهار قرآن «ماه مبارک رمضان»، و در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری به استفاده از فرصت‌های معنوی در ماه ضیافت الهی، از جنابعالی و مسئولین محترم در ستاد ملی مقابله با کرونا انتظار داریم با نگاه جامع و کارشناسی، مبتنی بر درک ضرورت‌های معنوی مؤمنین، در تصمیم اتخاذ شده برای تعطیلی مطلق مجالس و دعا در مناطق نارنجی و قرمز در ماه مبارک رمضان تجدید نظر کرده و موانع موجود در راه بهره‌مندی از برکات و فیوضات این ماه را برطرف نمائید.

همچنین لازم به ذکر است که مدتهاست شبهه‌ای در اذهان عموم مردم بی‌پاسخ مانده است: اینکه با کدام ملاک و معیار محدودیت‌ها در مسافرت‌های داخلی و خارجی به مراکز تفریحی و سرگرمی و اماکن پرخطر مانند بازار و مراکز گردشگری و…، با وجود هشدارهای کارشناسان، به حداقل خود می‌رسد و بدون رعایت آئین نامه‌ها از سوی گردشگران، همچنین تصریحی بر تعطیلی مراکز نمی‌شود ولی با وجود عدم اجماع اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در مسئله ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در ماه رمضان، به یک باره این مجالس نه محدود، بلکه ممنوع می‌شود!

امید است با توجه به ضرورت طهارت روحی برای عموم جامعه و با اعتماد به مسئولان مؤمن و متعهد در مساجد و مراکز مذهبی شاهد برگزاری مراسم‌های منظم و معنوی در اولین بهار قرآن در قرن پانزدهم باشیم. ان‌شاءالله

با تشکر
نمایندگان گروه‌های تبلیغی سراسر کشور
تشکل فراگیر گروه‌های تبلیغی

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdch-wnw.23nmwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما