قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت اسلامی دولتی است که به‌جای چشم دوختن به سازمان‌های جهانی توجهش به توانمندی‌های داخلی باشد و نباید هم‌وغمش را به سازمان جهانی داشته باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری: دولت به‌جای چشم دوختن به سازمان‌های جهانی توجهش به توانمندی‌های داخلی باشد
عضو مجلس خبرگان رهبری: دولت به‌جای چشم دوختن به سازمان‌های جهانی توجهش به توانمندی‌های داخلی باشد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در ابتدای آیین ترتیل‌خوانی قرآن‌کریم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: در سوره حمد آمده است که باید از خدا بخواهیم ما را به راه راست هدایت کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جامعه اسلامی باید به‌سمت زندگی برخوردار از نعمت یعنی "شهدا" و "انبیا" حرکت کند و به‌سوی نظامات اجتماعی غرب نباشد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند سفارش من به همه صاحب‌نظران این است که مراقب باشند و این‌گونه نیست که با حجم عظیم تبلیغات در یک موضوعی تمرکز و تکرار کرده و ناچار ما هم همرنگ جماعت شویم خیر ما خودمان مبانی و فکر داریم.

دولت اسلامی به‌جای چشم دوختن به سازمان‌های جهانی باید توجهش به توانمندی‌های داخلی باشد

وی عنوان کرد: دولت اسلامی دولتی است که به‌جای چشم دوختن به سازمان‌های جهانی توجهش به توانمندی‌های داخلی باشد و نباید هم‌وغمش را به سازمان جهانی داشته باشد.

حاج ابوالقاسم دولابی با اشاره به آیه 51 سوره انعام تصریح کرد: خداوند چند دستور مهم خطاب به مسلمانان بیان می‌کند که یکی از آن‌ها این است که مبادا از ترس فقر فرزندان خود را بکشید.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند زیاد فرزند دار شوید امیرالمؤمنین(ع) فرمودند پیامبر(ص) می‌فرماید ازدواج سنت من است و به دنبال فرزند باشید و من به شما افتخار می‌کنم.

وی گفت: امروزه کشورهای غربی به فرزند‌آوری تشویق می‌کنند و نسخه کنترل جمعیت و موالید را برای کشورهای اسلامی می‌پیچند، مقام معظم رهبری تأکید کردند افزایش جمعیت باید به‌صورت فرهنگ دربیاید، در برخی از کشورهای غربی خانواده‌ها 15 فرزند دارند ولی نوبت به کشور ما که می‌رسد کم‌فرزندی را تشویق می‌کنند و به این نکته باید توجه کرد.

 حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: یکی از شاخص‌های دولت اسلامی این است که دولت در راستای افزایش جمعیت سیاست‌های تشویقی را به کار ببندد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 165 سوره انعام افزود: دولت اسلامی نگاهش به مسئولان به‌عنوان آزمونی برای امانت‌داری است و نه فرصتی برای چپاول‌گری، خداوند برخی را بر دیگری برتری داد تا عده‌ای دیگران را به کار بگیرند و مشخص است که برخی توانمندی مدیریت دارند ولی این موضوع را باید موردتوجه قرار دهند که این فرصتی برای خدمت است.

 "روحیه جهادی و تلاش خستگی‌ناپذیر" از خصوصیات دولت اسلامی است 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند کاری که بر عهده تو است طعمه نیست بلکه امانتی در دست‌تو است، دولت اسلامی دولتی است که دوره مسئولیت خود را در عمل و نه زبان دوره خدمت دانسته و از هیچ تلاشی فروگذار نکند و روحیه جهادی و تلاش خستگی‌ناپذیر ازجمله خصوصیات این نگاه است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند چند توصیه به رئیس‌جمهور و خواهران و برادران دارم، این مسئولیت را امانت بدانید چون امانتی الهی در اختیار من و شما است وباید امانت را حفظ کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxq9y.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما