يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 96477

بار اصلی آموزش های غیرحضوری بر دوش معلمان است

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به تداوم غیرحضوری بودن مدارس در وضعیت کرونایی گفت: بار اصلی آموزش های غیرحضوری بر دوش معلمان عزیز است، اگرچه خانواده ها نیز در این زمینه نقش مهمی را بر عهده دارند.
بار اصلی آموزش های غیرحضوری بر دوش معلمان است
بار اصلی آموزش های غیرحضوری بر دوش معلمان است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز در مراسم پاسداشت مقام معلم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و غبارروبی از مزار شهید آیت الله استاد مطهری به پیشتاز بودن استان قم در طراحی شیوه نامه های بهداشتی اشاره و بیان کرد: غیرحضوری کردن مدارس در ابتدای شیوع کرونا و برای صیانت از دانش آموزان از قم آغاز شد، ضمن آن که شیوه نامه های بهداشتی طراحی شده در استان بعدها در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: بنا بر این بوده و هست که آموزش در دوران کرونا تعطیل نشود، بلکه شیوه آموزش با شرایط کرونایی تطبیق پیدا کند.

استاندار قم بستر «شاد» را امکان خوبی برای آموزش غیرحضوری توصیف کرد و گفت: مهارت های آموزشی و تولید محتوا در این بستر به خوبی مورد توجه قرار گرفت، البته بار اصلی در آموزش غیرحضوری بر دوش معلمان عزیز است، اما عملا خانواده ها و والدین هم در این ایام درگیر آموزش شدند و ارتباط بین اولیاء، مربیان و مسؤولان آموزشی سبک جدیدی پیدا کرد و سبک آموزشی نیز دچار تغییر و تحولاتی شد.

سرمست اضافه کرد: در این مدت همه اعم از خود دانش آموزان، خانواده ها و همه کادر آموزش و پرورش تلاش کردند تا کیفیت آموزش حفظ شود، اما در عین حال وضعیت فعلی نمی تواند با آموزش حضوری برابری داشته باشد

وی با بیان بخشی از تبعات و آثار شیوع کرونا یادآور شد: تلاش همه مسؤولان در این مدت آن بود که این تبعات و آثار به حداقل برسد، ضمن آن که در این مدت با تحریم های ظالمانه و فشار حداکثری تحمیل شده به ملت هم مواجه بوده ایم.

استاندار قم سپس به پشت سر گذاشتن سه موج از بیماری کرونا در استان توجه داد و اذعان کرد: خوشبختانه در هفته جاری به یک ثبات نسبی در استان رسیده ایم و امیدواریم که در هفته آینده، شاهد سیر نزولی ابتلا، بستری و مرگ و میر کرونایی در قم باشیم.

وی با اشاره به رفتار ناشناخته ویروس کرونا بویژه پدیده جهش های این ویروس تصریح کرد: نمی‌دانیم چه زمانی از این بیماری رهایی پیدا می کنیم، اما در عین حال تلاش می شود تا با تداوم واکسیناسیون عمومی و بر اساس اولویت ها، روند این بیماری همه گیر کنترل شود.

سرمست با بیان اینکه همه همّ و غم مسؤولان و ستاد ملی مبارزه با  کرونا برای بازگشایی مدارس است ابراز امیدواری کرد آموزش های حضوری هرچه زودتر و با رفع خطر در مدارس انجام شود.

استاندار قم در پایان سخنان خود از همیاری معلمان در طرح های مبارزه با کرونا و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین تلاش خیرین استان برای تهیه وسائل کمک آموزشی مجازی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccm0qo.2bqem8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما