دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 96501

توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

قم نيوز : رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت:بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی سال گذشته تامین و بین نیازمندان توزیع شد که سهم سپاه ۹۵ هزار بسته بوده است.
توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان
توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان
به گزارش قم نیوز سرهنگ محمود داوود آبادی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم  با اشاره به اقدامات عمرانی سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: سال گذشته ۹۷ واحد مسکونی در روستای ابراهیم آباد از توابع معمولان که درگیر سیل اخیر در این منطقه شده بودند احداث کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم  افزود: همچنین احداث زمین ورزشی، حفر چاه در ۷ روستا و بازسازی ۱۲۵ واحد مسکونی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی بوده است.

داوودآبادی با اشاره به احداث مدرسه روستای چشمه شور عنوان کرد: آبرسانی به ۲۵ روستا را در دستور کار داریم که بخش عمده هزینه‌های این پروژه‌ها توسط خیرین تامین شده است؛ مجموعا برای این پروژه‌های عمرانی بیش از ۴۲ میلیارد تومان در سال ۹۹ هزینه کرده‌ایم که بیش از ۵۰ درصد آن توسط مردم تامین شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم بیان کرد: تامین اجاره بهای منازل به صورت جهادی و طبخ غذای گرم از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

داوودآبادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کمک‌های مومنانه به نیازمندان تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی سال گذشته تامین و بین نیازمندان توزیع شد که سهم سپاه از این تعداد بسته توزیع شده ۹۵ هزار بسته بوده است؛ همچنین فروردین امسال ۳۷ هزارو ۷۷۶ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته استان قم به همراه روستا‌ها شامل ۱۲۲ محله است گفت: سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده و برای ۷۳۶ نفر اشتغال ایجاد کرده ایم؛ سرانه اشتغال قریب به ۴۰ میلیون تومان است که این عدد در مشاغل خانگی با ۱۵ میلیون تومان محقق می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به وجود ۲۴۰ صندوق مردم یار در استان گفت: زیر مجموعه این صندوق‌ها بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.

داوود آبادی به ظرفیت بالای نیروگاه‌های خورشیدی خانگی اشاره کرد و افزود: ۵۰۰ واحد سلول‌های نیروگاه خورشیدی سهم استان است که مجموعا راه اندازی هر نیروگاه ۸۵ میلیون تومان هزینه داشته و آورده سی میلیون تومانی سهم سرمایه گذار است و مابقی از طریق تسهیلات تامین می‌شود که سرمایه گذار با ۶ماه تنفس می‌تواند پرداخت اقساط را آغاز کند؛ این ظرفیت در قم مغفول مانده و باید بتوان با استفاده از ظرفیت‌های اطلاع رسانی امکان تحقق آن را فراهم کرد.

او تصریح کرد: در این دهکده تمرکز بر دام و طیور، باغبانی، زراعت شیلات و گردشگری بوده و این دهکده در جاده قدیم قم کاشان فعال است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قم یادآور شد: در دهکده اقتصادی مقاومتی قم نیز در ۶ عرصه و ۱۸ رسته شغلی تمرکز کردیم تا الگوی اقتصاد مقاومتی را در کشور رقم بزنیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdca6mno.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما