قم نيوز : استاد حوزه علمیه گفت: در این ایام باید سیره رفتاری امیرالمؤمنین(ع) موردتوجه باشد، این امام همام نخلستان و چاه و چشمه احداث و نذر فقرا می‌کردند و همواره به نیازمندان لطف داشتند.
توصیه امام علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) پس از ضربت خوردن/ لحظه‌ای که ابن‌ملجم مقابل مولا اشک ریخت
توصیه امام علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) پس از ضربت خوردن/ لحظه‌ای که ابن‌ملجم مقابل مولا اشک ریخت
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: کسی که باخدا رفیق شود و ارتباط قلبی برقرار کند همه مشکلاتش حل می‌شود چون همه مشکلات از بی‌خدایی بودن است.

وی افزود: متأسفانه اشتباه بزرگ ما این است که تک‌بعدی هستیم، رحم به یتیمان بسیار مهم است چون رحم سبب نجات انسان می‌شود و عبادتی که در آن مروت نباشد بی‌فایده است.

 سیره رفتاری امیرالمؤمنین(ع) درزمینهٔ کمک به نیازمندان مورد تأکید باشد 
استاد حوزه علمیه بیان کرد: در این ایام باید سیره رفتاری امیرالمؤمنین(ع) موردتوجه باشد، این امام همام نخلستان و چاه و چشمه احداث و نذر فقرا می‌کردند و همواره به نیازمندان لطف داشتند.

فرحزاد عنوان کرد: اهل‌بیت(ع) مظهر جود و سخاوت ترحم بودند و باید از آن‌ها الگو بگیریم، حضرت علی (ع) پس‌ازاینکه فرق سرشان شکافته شد توان صحبت کردن نداشتند و درعین‌حال رسیدگی به نیازمندان را موردتوجه قرار می‌دادند .

 تواضع و یگانگی همواره مورد تأکید حضرت علی(ع) بود 
وی تصریح کرد: تواضع و یگانگی مورد تأکید حضرت علی(ع) بود و این امام همام می‌فرمودند ما خانواده رحمت و مغفرت هستیم، امیرالمؤمنین(ع) هنگامی‌که چشمشان به ابن ملجم افتاد به وی گفت من چه بدی در حقت کردم که این کار را کردی و بسیار به تو توجه داشتم و ابن‌ملجم اشک ریخت.

استاد حوزه علمیه گفت: امام علی(ع) پس از ضربه خوردن توان حرکت نداشتند و به امام مجتبی(ع) فرمود به حقی که من به تو دادم از نوشیدنی و غذایی که می‌خوری به ابن ملجم بده و وی را دربند نکرده و اگر جایی حبس است آزاد و بدون دستبند بگذار.

فرحزاد خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) به فکر قاتل خود بود و حتی تأکید داشت فرش زیر پایش نرم باشد و فرمود اگر من زنده باشم عفو می‌کنم شما نیز عفو کنید، امام علی(ع) در بحران‌ها به فکر قاتلش و مردم است که این موضوع قابل‌توجهی است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfvtd1.w6dvxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما