دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 96511

تصویب بودجه اصلاحی سال ۱۴۰۰ سازمان آتش نشانی قم

قم نيوز : تصویب بودجه اصلاحی سال ۱۴۰۰ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قم و همچنین بودجه شش ماهه سال جاری سازمان کشتارگاه بخشی از مصوبات امروز جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر بود.
تصویب بودجه اصلاحی سال ۱۴۰۰ سازمان آتش نشانی قم
تصویب بودجه اصلاحی سال ۱۴۰۰ سازمان آتش نشانی قم
به گزارش قم نیوز یکصد و نود و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم در حالی امروز در ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد که در آن لایحه اخذ مجوّز توافق نامه فیمابین شهرداری قم و شرکت تعاونی مسکن کارکنان بیمارستان امام رضا (ع) و شرکت تعاونی مسکن آتیه ساز شهرداری منطقه دو به تصویب رسید.

بر اساس این مصوّبه، حدود ۴۴ هزار متر مربع زمین در اختیار این دو شرکت واقع در خیابان نیک اندیش جاده اراک با رعایت سرانه ها و از جمله ۱۱ درصد سرانه فضای سبز و حدود ۶ درصد سرانه آموزشی به تفاهم رسید که البته مجموعه سرانه ها در این پلاک، حدود ۲۲ هزار متر مربع و سهم شهرداری حدود ۵۰ درصد خواهد بود.

همچنین امروز برخی لوایح ارجاع شده به کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم نیز در صحن علنی مطرح شد که در نهایت اعضای شورا با عودت این لوایح به کمیسیون تخصصی موافقت کردند.

ارائه برخی لوایح توسط رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر نیز بخش دیگری از نشست امروز بود. یکی از این لوایح، لایحه اخذ مجوز کاهش ۳۰ درصد عوارض اصلاح پروانه یکی از هتل های شهر مقدس قم در محدوده ۷۵ متری عمار یاسر بود که این کاهش عوارض معادل ۴۵۰ میلیون تومان در راستای توسعه گردشگری و حمایت شهرداری از هتل ها مورد تأیید اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

البته در این زمینه حسین اسلامی و زین العابدین قراچورلو به عنوان دو عضو شورای اسلامی شهر قم پیشنهاد ارائه یک طرح کلی برای تصویب در صحن شورا را مطرح کردند تا بر اساس آن، همه هتل ها بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند که محسن محرری به عنوان عضو دیگر شورای شهر در این باره گفت: باید گفت هر یک از هتل ها دارای شرایط خاص خود است، ضمن آن که شهر مقدس قم تعداد محدودی هتل دارد و از این رو می توان این تسهیلات احتمالی را به صورت موردی تخصیص داد.

عبدالله جلالی نیز به عنوان عضو دیگر شورا در این موضوع بیان کرد: سیاست استان و مدیریت شهری بر توسعه فضاهای جذب زائر و گردشگر و افزایش ماندگاری آنان است و از این رو، حمایت از هتل ها و ارائه برخی تسهیلات به آن ها در دستور کار قرار دارد.

و اما لایحه اخذ مجوز بودجه ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ سازمان کشتارگاه با اعتبار دو میلیارد و ۸۲۸ میلیون تومان برای حداکثر ۱۵ نفر از پرسنل از دیگر لوایح مطرح شده در نشست امروز شورای اسلامی شهر بود که با موافقت اعضا رو به رو شد.

مجید اخوان به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم درباره این موضوع اظهار کرد: این بودجه ۶ ماهه برای حفظ عرصه موقوفه سازمان کشتارگاه و جمع آوری اموال آن مصوب می شود، ضمن آن که شورای این سازمان موظف است حداکثر ظرف یک ماه برای تعیین تکلیف نهایی وضعیت ها تشکیل شود.

محسن محرری به عنوان عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره گفت: با توجه به جا به جایی سازمان کُشتارگاه، همه تلاش ها در ۶ ماهه نخست سال جاری باید به سمت تسویه متمرکز شود.

در عین حال لایحه اخذ مجوز بودجه اصلاحی سال ۱۴۰۰ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم نیز در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر از حیث وصولی و هزینه با رقمی در حدود ۸۸ میلیارد تومان به تصویب رسید.

همچنین گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در نشست امروز مطرح شد و با ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وصولی قطعی در برابر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه قطعی مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb8sb9.rhb08piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما