يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 96600

تامین تجهیزات متروی قم از تولیدات ایرانی

قم نيوز : سقائیان نژاد گفت: فاز نخست پروژه مترو از قلعه کامکار تا میدان مطهری به طول بیش از پنج کیلومتر در حال اجراست که امیدواریم بتوانیم تا پایان خرداد تست گرم پروژه انجام شود.
روند خوبی در پروژه متروی قم در حال اجرا است
روند خوبی در پروژه متروی قم در حال اجرا است
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مترو قم گفت: پروژه مترو قم یکی از مهمترین و درعین‌حال حساس‌ترین طرح‌های عمرانی شهر است که خوشبختانه روند خوبی در این پروژه در حال اجراست.

شهردار قم با بیان اینکه یکی از مشکلات این پروژه منابع مالی بود که خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، عنوان کرد: فاز نخست این پروژه مهم از قلعه کامکار تا میدان مطهری به طول بیش از پنج کیلومتر در حال اجراست که امیدواریم با تلاشی که در حال انجام بوده بتوانیم تا پایان خرداد تست گرم این پروژه انجام شود.

سقائیان نژاد در مورد تأمین واگن‌های مترو تصریح کرد: با رایزنی‌ها در سطح ملی مقررشده این فاز از مترو قم با دو رام قطار و ۱۰ واگن به‌صورت قرضی از سازمان قطار شهری یکی از کلان‌شهر‌ها به بهره‌برداری برسد.

او یکی از مشکلات قبلی در زمینه راه‌اندازی مترو را تأمین تجهیزات و واگن برشمرد و ادامه داد: مترو قم را باید یکی از پیشگامان حمایت از تولید داخل دانست و با توجه به ارزبری، بخشی از این تجهیزات از داخل تأمین شد.

شهردار قم با اشاره به اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری قم در سال ۱۴۰۰ یادآور شد: در پروژه مترو قرارداد به‌صورت ۴۰ درصد غیر نقدی و ۶۰ درصد نقدی است که خوشبختانه پول آن فراهم‌شده که امید است بتوانیم خردادماه آن را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcawino.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما