سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب : 96690

اجرای طرح هجرت طلاب به شهرستانها با قوت در حال پیگیری است

قم نيوز : اجرای طرح هجرت و حمایت و تشویق طلاب به شهرهای خودشان به جد در حال پی گیری است و نیازمند تشویق طلاب به امر هجرت است.
اجرای طرح هجرت طلاب به شهرستانها با قوت در حال پیگیری است
اجرای طرح هجرت طلاب به شهرستانها با قوت در حال پیگیری است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی در نشست ائمه جماعت پردیسان قم که در مسجد امام سجاد(ع) برگزار شد، با بیان این که پردیسان از نظر حضور جمعیت طلاب از شهرهای مهم به شمار می رود، گفت: برای همین باید از این ظرفیت بسیار مهم نهایت استفاده را کرد تا اجازه ندهیم این ظرفیت عظیم گرفتار آسیب های جدی شود.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان این که مرکز امور طلاب، مجموعه خدماتی به طلاب و روحانیون است و این مأموریت در مسائلی چون شهریه، تغذیه، سلامت امداد و نجات دانش آموختگان، ایثارگران و مرکز رشد وخلاقیت و... اجرا می شود، اظهار داشت: تلاش این مرکز این است با شناسایی افراد واجد شرایط این خدمات بهتر صورت گیرد تا شاهد رفع مشکلات طلاب در همه این موارد باشیم.

وی بیان داشت: در شناسایی و اجرای این خدمات به طلاب پردیسان نمی توان نقش ائمه جماعت را نادیده گرفت و بلکه باید پررنگ تر و حتی به این مرکز در اجرای خدمات هدفمند هم کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی گفت: یکی دیگر از مأموریت این مرکز اجرای طرح هجرت و حمایت و تشویق طلاب به شهرهای خودشان است. این کار به جد در حال پی گیری است و نیازمند و توجه ائمه جماعت را دارد تا طلاب را تشویق به امر هجرت به شهرستانها کنند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه افزود: ضرورت هجرت وقتی بیشتر می شود که در استانها و شهرستانها حضور روحانیون کم شده، ولی بر عکس در قم شاهد تمرکز روحانیون هستیم و اگر الان این طرح اجرا نشود، قطعا در ۳ سال آینده  شاهد عدم هجرت طلاب به دلیل بالا رفتن سن آنان خواهیم بود.

 حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی بر ایجاد زمینه تعمیق بخشی ارتباط اساتید و روحانیون با تجربه با طلاب جوان در مجتمع ها، حضور روحانیون در مساجد برای ارتباط گیری با جوانان در محله ها توجه به بحث سلامت طلاب را از دیگر مواردی دانست که ائمه جماعت می توانند در آن نقش آفرینی کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjymeh.uqemhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما