شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 96768

مجوزی برای افزایش قیمت نان در قم صادر نشده است

قم نيوز : معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه قیمت نان در استان به‌زودی اصلاح می‌شود گفت: هنوز مجوزی برای اصلاح قیمت نان صادر نشده است.
مجوزی برای افزایش قیمت نان در قم صادر نشده است
مجوزی برای افزایش قیمت نان در قم صادر نشده است
به گزارش قم نیوز امیرحسین پروان در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع قیمت نان اظهار داشت: آخرین نرخ نان در آبان ماه سال 98 به‌صورت کشوری اعلام شد، نان کالای استراتژیک و قوت مردم است و افزایش قیمت به‌صورت یکسان و کشوری اتفاق می‌افتد.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم افزود: در سال 98 نخست استان تهران با اخذ مجوز از نهاد ریاست جمهوری، افزایش نرخ نان را مصوب کرد و بعد به سایر استان‌ها اعلام و نرخ جدید اجرایی شد.

وی در مورد تعیین نرخ جدید ابراز کرد: اواخر سال 99، زمزمه افزایش نرخ از طریق نانوایان اتفاق افتاد و درخواست نانوایان به صمت اعلام شد و سازمان صنعت نیز موضوع را به وزارت خانه منعکس کرد.

پروان تصریح کرد: در یک ویدئوکنفرانس نیز با وزیر موضوع افزایش نرخ نان مطرح و از سوی وزارت اعلام شد در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور افزایش قیمت نان اجرایی نمی‌شود و اعلام نرخ جدید بعد از ماه مبارک اتفاق می‌افتد.

وی در مورد افزایش نرخ نان لواش توضیح داد: این نان از سایر نان‌ها به لحاظ کارگر و نوع طبخ، آسیب‌پذیرتر است و به این دلیل قبل از ماه رمضان قیمت نان لواش 350 تومان مصوب شد، اما هیچ نان دیگری افزایش قیمت نداشت.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم عنوان کرد: قرار شد کمیته کارشناسی نان صورت بگیرد و شورای سیاست‌گذاری آرد و نان استان آن را مصوب نماید، در این راستا قیمت‌گذاری نان مراحلی دارد و صمت دبیر این شوراست و به تنهایی نقشی در تصویب قیمت نان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شورای سیاست‌گذاری نان با حضور صاحب‌نظرانی از اداره کل استاندارد و جهاد کشاورزی و اداره کل غله و فرمانداری و استانداری تشکیل می‌شود.

پروان گفت: کمیته فرعی در تعیین نرخ جدید نان، ده روز قبل تشکیل و قیمت مصوب شد و در هفته در شورای سیاست‌گذاری آرد و نان تائید و سپس ابلاغ و قیمت نان در قم به‌زودی اصلاح می‌شود.

وی در مورد افزایش خودسرانه قیمت نان بیان کرد: در ماه رمضان با نانوایی‌هایی که افزایش خودسرانه نان داشتند برخورد و پرونده‌هایی توسط بازرسین اتاق اصناف و سازمان صمت تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد، چراکه مجوزی برای افزایش قیمت نان نداشته‌اند.

معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صمت قم تصریح کرد: کمیته کارشناسی نظر خود را طبق ارزیابی‌های دقیق و مطابق با نظر اتحادیه نانوایان ارائه داده و این درخواست به شورای سیاست‌گذاری آرد و نان می‌رود و مصوبه نهایی اخذ و ابلاغ می‌شود.

وی عنوان کرد: در واقع نظرات در تعیین نرخ نان، کارشناسی شده و مورد تائید اتحادیه است و براساس توافقات، با اتحادیه در نرخ‌گذاری جدید، دستمزد کارگران طبق تعرفه اداره کار بوده و حداقل حضور کارگر و حداقل دستمزد در آن لحاظ شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfced1.w6dvvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما