دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۹
کد مطلب : 96848

جشنواره علامه حلی (ره) با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

قم نيوز : دوازدهمین جشنواره علامه حلی (ره) با معرفی 53 برگزیده با حضور مدیران و معاونان حوزه های علمیه برادران و خواهران به کار خود پایان داد.
جشنواره علامه حلی (ره) با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد
جشنواره علامه حلی (ره) با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد
به گزارش قم نیوز اختتامیه این جشنواره با پیام آیت الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری دبیرشورای عالی حوزه های علمیه و حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران همراه بود.

آیت الله مظاهری در بخشی از پیام خود به این جشنواره عنوان کرد: نقش اساتید و مدرسان گرامی و نیز سهم مسوولان آموزشی حوزه‌های علمیه در این جهت، نقشی ممتاز و سهمی برجسته است و اساتید بزرگوار باید تمام جد و جهد خود را مصروف ارتقای ابعاد علمی طلاب جوان و نشان دادن راه و چاه این مسیر به آنان نمایند و متصدیان آموزشی حوزه‌ها نیز باید مقدمات و برنامه‌های لازم در این خصوص را مرتباً نوسازی و تحکیم بخشند.

آیت الله حسینی بوشهری نیز در این مراسم با بیان اینکه جامعه شیعه در هیچ برهه ای از تاریخ، از نظر کمّی بزرگ و صاحب قدرت و امکانات نبوده است، عنوان کرد: عالمان دینی و شیعه در هیچ زمانی مانند امروز مسئولیت سترگی برعهده نداشته است و در هیچ زمانی داعیه دار حکومت اسلامی نبودند بنابراین نباید به روزمرگی بسنده کنیم بلکه با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت می توانیم به افق بلند تمدن اسلامی برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی نیز ضمن ارائه مختصری از روند برگزاری این جشنواره بیان کرد: کشف استعدادها و ارتقای سطح پژوهشی نوقلمان و طلاب جوان حوز از جمله هدف گذاری مهم این جشنواره است تا پژوهشگران جوان با اصول پژوهش آشنا شوند.

دراین جشنواره ۵۳ نفر حائز امتیاز شدند که متشکل از ۲۷ خواهر طلبه و ۲۶ برادر طلبه بودند در قالب کتاب، پایان نامه، تحقیق پایانی و مقاله برگزیده شدند که با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت السلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی و حجت الاسلام مازنی دبیر برگزاری این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

مراسم اختتامیه این جشنواره به صورت همزمان در ۱۴ استان دیگر غیر از قم که دارای نفرات برگزیده بودند نیز برگزار شد.

لازم به ذکر است اختتامیه این جشنواره با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد و این برنامه همچنین به صورت برخط نیز از لایو حوزه های علمیه خواهران پخش شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcevv8o.jh8pei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما