سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 96862

قم رتبه سوم سرمایه‌گذاری کشور را کسب کرد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اینکه قم سال گذشته رتبه سوم سرمایه گذاری کشور را کسب کرده‌است، گفت: احیای واحدها و معادن راکد، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، نهضت ساخت ساخت و پرداخت تسهیلات مالی از شاخص‌های مهم وزارت صنعت در ارزیابی استانهای برتر در امر سرمایه‌گذاری بوده‌است.
قم رتبه سوم سرمایه‌گذاری کشور را کسب کرد
قم رتبه سوم سرمایه‌گذاری کشور را کسب کرد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی در حاشیه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درقم با بیان اینکه ۱۳ واحد تملیکی قم در سال‌جاری به چرخه تولید باز خواهد گشت، ادامه داد: استان قم در بخش سرمایه‌گذاری در سال ۹۹ رتبه سوم کشور را بعد از استان های مرکزی و یزد بدست آورده‌است.

وی اظهار کرد: طی سال‌جاری یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل استان به واحدهای صنعتی و تولیدی قم در سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری تسهیلات مالی پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این که تسهیلات یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی توسط ۸ بانک عامل تزریق می‌شود، ادامه داد: در بخش صنعتییکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، ۲۲۰ میلیارد تومان بخش گردشگری و ۱۳۰ میلیارد تومان نیز برای بخش کشاورزی تسهیلات بانکی پرداخت خواهد شد.

سیجانی تصریح کرد: این تسهیلات در دو قالب سرمایه در گردش برای واحدهای فعال و سرمایه ثابت برای طرح های توسعه و اتمام طرح های نیمه تمام در سه بخش اقتصادی استان تزریق می‌شود.

به گفته وی، سال گذشته یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی و تولیدی قم پرداخت شد که ۲۰۰ میلیارد تومان بیشتر از هدف گذاری اولیه استان بوده‌است.

سیجانی عنوان کرد: همچنین درطرح پرداخت تسهیلات جدید به واحدهای موجود تصمیم بر پرداخت ۱۴۳ میلیارد تومان به ۲۲ واحد صنعتی، ۱۳ میلیارد تومان برای ۱۸ واحد صنعتی و ۱۱ میلیارد تومان برای ۶ واحد گردشگری نهایی شده که ظرف دو ماه آینده به آنها پرداخت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت های سرمایه‌گذاری در قم گفت: اولویت استان قم در مجوزهای جدید صنعتی بر صنایع منتخب و کارشناسی شده برای تکمیل زنجیره تولیدات صنعتی استان است.

وی مشکلات کمبود زمین صنعتی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در همین رابطه ۱۰۹ هکتار زمین در شهرک صنعتی شکوهیه توسط ستاد اجرایی فرمان امام راحل در دست آماده سازی است.

سیجانی خاطرنشان کرد: حدود ۱۷۰ واحد راکد صنعتی در این استان وجود دارد که طبق برنامه ریزی های انجام شده ۵۰ واحد از این بین طی سال جاری احیا و به مدار تولید باز خواهد گشت.

به باور وی، تقویت صنعت بومی سازی برای خنثی سازی تحریم ها و احیای واحدهای راکد صنعتی از اولویت های پرداخت تسهیلات بانکی در این استان است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcauano.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما