دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : 97023

پارالمپیکی‌های ورزش قم در اردوی جدید تیم ملی

قم نيوز : دو ورزشکار رشته بسکتبال با ویلچر استان قم قم در راه کسب آمادگی لازم برای حضور موفق در بازی‌های پارالمپیک توکیو وارد اردوی جدید تیم ملی شدند.
پارالمپیکی‌های ورزش قم در اردوی جدید تیم ملی
پارالمپیکی‌های ورزش قم در اردوی جدید تیم ملی
به گزارش قم نیوز اردوی جدید تیم اعزامی بسکتبال با ویلچر ایران به بازی‌های پارالمپیک توکیو در حالی تشکیل شده که جمعی از بهترین‌های این رشته از استان‌های اصفهان، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، قم، فارس، ایلام، زنجان و تهران برای سفر به توکیو آماده می‌شوند.

این در شرایطی است که شهر مقدس مشهد میزبان این مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران است و 15 بسکتبالیست معلول و آماده زیر نظر سیدعباس آقاکوچکی سرمربی تیم ملی خود را برای رویارویی با تیم‌های مطرح حاضر در پارالمپیک توکیو مهیّا می‌کنند.

این سومین مرحله اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر است که تا دوازدهم خردادماه ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به میزبانی هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان رضوی جریان خواهد داشت و از استان قم محمد محمدنژاد و رضا عیوضی در این اردو حضور دارند، بازیکنانی که از رده‌های پایه در تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم رشد کرده و پس از تجربه بازی در تیم‌های باشگاهی دیگر و اعزام‌های متعدد برون‌مرزی اکنون به مدارج بالای پیشرفت در این ورزش موفق و پارالمپیکی دست یافته‌اند.

در این اردو ایمان بگ‌زاده‌فرد و دانیال ذاکری از اصفهان، فالح عیاشی از خوزستان، عبدالجلیل قرنجیک از گلستان، حمید صداقت و حسن عبدی از خراسان‌رضوی، محمد محمدنژاد و رضا عیوضی از قم، میلاد خردمند و مجتبی کمالی از فارس، امیررضا احمدی از ایلام، محمدرضا رزاقی از زنجان و امید هادی‌اظهر، علیرضا کمالی‌فر به همراه حسنعلی کعب‌عمیر از تهران حضور دارند.

کمال عشق مربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در راه پارالمپیک 2021 توکیو است و سعید اشرف پورنوایی مربی بدنساز تیم ملی محسوب می‌شود، در حالی که محمد هراتی به‌عنوان سرپرست در این اردو حضور دارد و تیم ملی کشورمان به عنوان یکی از 12 تیم حاضر در توکیو باید در گروه دوم از گروه‌های دو گانه مرحله مقدماتی رقابت کند.

ایران در مرحله مقدماتی با تیم‌های استرالیا، آمریکا، بریتانیا، آلمان و الجزایر هم‌گروه است، در حالی که تیم‌های کانادا، کره‌جنوبی، اسپانیا، ترکیه، کلمبیا و ژاپن در گروه نخست حضور دارند و بر اساس تصمیم فدراسیون جهانی این رشته، پس از برگزاری دیدارهای مرحله گروهی، چهار تیم از هر گروه به مرحله دوم صعود می‌کنند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcaewno.49n0u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما