دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 97025

لزوم بازنگری جغرافیایی در سیاست خارجی و روابط بین الملل

قم نيوز : مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به لزوم بازنگری جغرافیایی در سیاست خارجی گفت: یکی از اولویت های مهم دولت آینده در کشور ما برقراری ارتباط قوی با کشورهای همسایه است
لزوم بازنگری جغرافیایی در سیاست خارجی و روابط بین الملل
لزوم بازنگری جغرافیایی در سیاست خارجی و روابط بین الملل
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری یکشنبه شب در نشست بصیرتی حوزه‌های علمیه با موضوع انتخابات سال ۱۴۰۰ که در مدرسه فیضیه برگزار شد، به پیروزی‌های اخیر مسلمانان در فلسطین اشغالی و غزه اشاره کرد و گفت: این حرکت فلسطینیان، یک حرکت بسیار مهم و تأثیرگذار بود و برای اولین بار همه گروه‌های فلسطینی متحد شدند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه افزود: یک حرکت جدید دیگر از سوی فلسطین، پاسخ گسترده متقابل به جنایت‌ها و آتش رژیم صهیونیستی است؛ در این جنگ اخیر فرهنگ عمومی مقاومت در میان اهالی فلسطین بسیار نمایان و درخشان بود.

حجت الاسلام کوهساری با بیان اینکه در این جنگ ۱۲ روزه زیرساخت‌ها و تأسیسات رژیم صهیونیستی دچار آسیب‌های جدی شد، گفت: همچنین برای اولین بار در تاریخ، همه مناطق و شهرک‌های صهیونیستی مخصوصاً مناطق استراتژیک آنها مثل فرودگاه‌ها مورد اصابت موشک‌های گروه‌های مقاومت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی فکر نمی‌کرد که موشک‌های فلسطینی‌ها از پدافند «گنبد آهنین» عبور کند، افزود: بر خلاف تبلیغات این رژیم، این مطلب نشان دهنده شکننده بودن رژیم صهیونیستی است. در این جنگ، مشخص شد که فلسطینیان می‌توانند بدون کمک کشورهای عربی، از سرزمین و آرمانهای خود دفاع کنند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: فرار حدود ۸۵ درصد صهیونیست‌ها به پناهگاه‌های مختلف، نشان دهنده ترس و رعب کامل این رژیم از مقاومت فلسطین است.

وی با اشاره به محکومیت اسرائیل در سراسر جهان و در توده ملل و همچنین در سطح محاکم دانشگاهی و حقوقی، افزود: با وجود حمایت‌های امنیتی، رسانه‌ای و تبلیغاتی از رژیم صهیونیستی، حتی در آمریکا مردم به خیابان‌ها آمدند و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کردند.

حجت الاسلام حسینی کوهساری با بیان اینکه این دستاوردها مخصوص یک جریان سیاسی و یک گروه یا فرقه مذهبی خاص نیست، گفت: دستاوردهای جبهه مقاومت، متعلق به گفتمان اسلام ناب محمدی است که در مقابل گفتمان صهیونیستی و آمریکایی پرداخته و آن را به عقب رانده است.

وی افزود: در این برهه زمانی و در این پیچ تاریخی، ما خواستار تعامل از روی عزت با کشورهای غربی هستیم و زیر بار هر تعاملی نمی‌رویم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با اشاره به لزوم بازنگری جغرافیایی در سیاست خارجی گفت: یکی از اولویت‌های اساسی در دولت آینده کشور، ایجاد ارتباط قوی با کشورهای دوست و همسایه است. همچنین باید ارتباط علمی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهایی که رابطه سیاسی مطلوبی با آنها داریم، ایجاد شود.

وی افزود: باید هدفمان گفتمان امت اسلامی باشد و به دنبال ایجاد بازار مشترک اسلامی باشیم. باید با استفاده از واقعیت‌های موجود، به گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده خون پاک شهدا نشویم.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccpxqo.2bqmi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما