قم نيوز : استاندارقم درآستانه سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی با خانواده شهید محمد خلج از شهیدان عملیات بیت المقدس که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد دیدار کرد.
استاندار قم با خانواده یکی از شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر دیدار کرد
استاندار قم با خانواده یکی از شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر دیدار کرد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست با تجلیل از مقام شامخ شهیدان هشت سال دفاع مقدس دستاوردها و پیشرفت‌های روز افزون نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف را مرهون ایثار و از خودگذشتگی گذشتگی شهیدان دانست و بر لزوم تکریم والدین شهیدان به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت که حق بزرگی بر گردن آحاد مردم و مسوولان دارند تاکید کرد.

شهید محمد خلج از بسیجیان قم در دوران دفاع مقدس بود که در سن ۱۵ سالگی پس از حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در عملیات فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱ به فیض عظیم شهادت نائل شد.

شهر خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ پس از ۵۷۸ روز اشغال از سوی رژیم بعث عراق آزاد شد، این اقدام از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی شناخته می‌شود.

از آن تاریخ سالروز حماسه سوم خرداد به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود و شورای عالی انقلاب فرهنگی این روز را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرده ‌است.

حدود ۶۰ شهید از ۶ هزار شهید قم مربوط به این عملیات می‌باشد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcd9z0n.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما