قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به ضرورت مشخص بودن سهمیه برق استان بر اساس معیار و شاخص معیّن گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان نباید بدون اطلاع قبلی اقدام به قطع برق کند.
سهمیه برق استان باید مشخص باشد/ قطعی برق بدون اطلاع قبلی ممنوع
سهمیه برق استان باید مشخص باشد/ قطعی برق بدون اطلاع قبلی ممنوع
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری امروز و در ادامه برنامه «سه شنبه های اقتصادی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه بازدیدهای امروز یعنی بازدید از سه واحد تولیدی چکمه و دمپایی، محصولات بهداشتی و همچنین تولید نبات بیانگر پویایی این واحدهای تولیدی بود و بحمدالله جمع قابل توجهی در این واحدها مشغول به کار بودند.

وی افزود: این سه واحد تولیدی علی رغم سختی ها و مشکلات توانسته اند علاوه بر تأمین بخشی از نیاز داخلی، در صادرات محصولات خود نیز فعال باشند، بویژه آن که هر سه واحد در سال قبل صادرات داشته و حتی از تعهدات ارزی و آیتم صادرات در برابر واردات استفاده کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: مهم ترین مشکل این واحدهای تولیدی، تسهیلات مورد نیاز آن ها یعنی هم سرمایه ثابت برای توسعه واحد و هم سرمایه در گردش برای چرخش وضعیت فعلی بود و انتظار داشتند این تسهیلات را در حداقل زمان و بر اساس روال قانونی در اختیار داشته باشند.

غضنفری سپس به برخی مشکلات کارگری و بیمه ای این واحدها توجه داد و گفت: مقرر شده است تا اداره کار این مشکلات را پیگیری و رفع کند.

وی اضافه کرد: برخی از این واحدها هم در جهت توسعه فعالیت، طرح هایی دارند که مقرر شد فضاهای مناسب برای این توسعه توسط شرکت شهرک های صنعتی استان در اختیار آنان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم همچنین در پاسخ به پرسشی درباره روند قطعی برق و تهدید این امر برای واحدهای تولیدی اذعان کرد: باید دانست مسؤولیت قطعی این روزهای برق با شرکت توزیع نیروی برق استان نیست، چراکه این شرکت در تأمین برق وظیفه ای ندارد.

وی همچنین گفت: استاندار قم در نشست اخیر استانداران سراسر کشور پیگیر سهمیه برق استان است، به بیان دیگر باید مشخص باشد که سهمیه های اختصاص یافته برای استان ها بر اساس چه شاخص و معیاری تقسیم بندی شده است که البته این سهمیه باید بر اساس برنامه مشخص در اختیار مردم استان قرار گیرد و بین همه توزیع شود.

غضنفری سپس بیان داشت: در عین حال باید توجه داشت که هرگونه قطعی برق از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان باید با اطلاع قبلی باشد که این امر در خلال بازدیدهای امروز هم مورد توجه بود و واحدهای صنعتی تولیدی پیشنهاد داشتند تا هرگونه قطعی احتمالی بر اساس منطقه بندی و در ساعت مشخص باشد.

وی در پایان تأکید کرد: البته دولت برای جبران قطعی های بی برنامه روزهای اخیر و خسارت هایی که در جریان این قطعی ها برای واحدهای تولیدی پیش آمده، برنامه دارد که جزئیات این امر در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciyua3.t1ayq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما