چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : 97092

تزریق ۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در قم

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از تزریق ۴۰ هزار دوز واکسن کووید۱۹ در استان خبر داد و در عین حال میزان استقبال سالمندان استان از این امر را مطلوب ندانست.
تزریق ۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در قم
تزریق ۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر که امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با بیان این که روند بستری های کرونایی در استان نسبتا ثابت مانده است خاطر نشان کرد: البته گاهی روند نزولی بسیار خفیفی نیز در این موضوع دیده می شود.

وی افزود: در مجموع باید گفت که روند بستری کرونایی در استان حالت سینوسی دارد و در برخی روزها شاهد افزایش بستری ها بر اساس عواقب برخی تجمعات شکل گرفته هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۵۰ تا ۲۷۰ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که حال حدود ۷۰ نفر از آنان وخیم گزارش می شود.

وی با اشاره به میانگین مراجعه هفتگی به مراکز بهداشت استان تصریح کرد: این عدد حدود ۲ هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰ مراجعه است، در حالی که پیش بینی ما این بود که بر اساس روند نزولی شکل گرفته در استان، به کمتر از عدد ۲ هزار مراجعه در هفته به مراکز بهداشتی برسیم.

قدیر همچنین به تزریق حدود ۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان توجه داد و گفت: متأسفانه میزان استقبال گروه های سنّی فراخوان شده در استان در موضوع واکسیناسیون کمتر از ۶۰ درصد است و از این رو نیاز به فرهنگسازی و تبلیغ بیشتر در این زمینه احساس می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم سپس تأکید کرد: توجه داشته باشیم که اگر روند واکسیناسیون رو به رشد نباشد، آن گاه در صورت وقوع پیک های احتمالی بعدی کرونا با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

وی با ابراز خرسندی از در راه بودن واکسن تولید ایران ابراز امیدواری کرد با تولید انبوه واکسن ایرانی، اقبال مردم به واکسینه کردن خود در برابر بیماری کرونا افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قطعی برق در روزهای اخیر اشاره کرد و از شرکت توزیع نیروی برق استان خواست تا علاوه بر عدم قطعی برق بیمارستان های پذیرای بیماران کرونایی، عدم قطع برق سایر بیمارستان ها را نیز در دستور قرار دهد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با برخی بازنگری ها در آخرین مصوّبات مربوط به مبارزه با بیماری کرونا، امکان اقامه دوباره نمازهای جمعه در قم فراهم شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxz9y.ak9uy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما