قم نيوز : معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: در سال تحصیلی پیش رو، ۲۶ هزار نوآموز در استان قم وارد پایه اول دبستان شوند.
امسال ۲۶ هزار نوآموز قمی وارد پایه اول دبستان می‌شوند
امسال ۲۶ هزار نوآموز قمی وارد پایه اول دبستان می‌شوند
به گزارش قم نیوز مریم پناهنده معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: روند ثبت‌نام امسال از اول خردادماه با پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول آغاز شده و قرار بود کاملا به‌صورت غیرحضوری اتفاق بیفتد، ولی به دلیل ناقص بودن زیرساخت‌ها قطعا شهروندان دچار آسیب می‌شدند.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم عنوان کرد: به همین دلیل تصمیم گرفته شد پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول به‌صورت حضوری باشد و خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت اقدام به پیش ثبت‌نام فرزندانشان می‌کنند.

او ادامه داد: کودکان متولد اول مهر ۹۳ تا اول مهر ۹۴ واجد شرایط ثبت‌نام در کلاس اول هستند و خانواده‌ها تا ۲۵ خردادماه فرصت دارند پیش ثبت‌نام کودکان کلاس اول را انجام دهند.

پناهنده با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و جلوگیری از تراکم جمعیت، از خانواده‌ها درخواست کرد: ثبت‌نام را به روز‌های آخر موکول ننمایند تا ازدحام جمعیت رخ ندهد.

او تاکید کرد: تکمیل فرآیند ثبت‌نام کودکان کلاس اولی منوط به دریافت تاییدیه از پایگاه‌های سنجش سلامت سطح استان است.

به گفته پناهنده، بعد از انجام پیش ثبت‌نام پایه اول، مدیران مدارس اقدام به نوبت‌گیری در پایگاه‌های سنجش می‌کنند و زمان و آدرس پایگاه سنجش سلامت را به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم  عنوان کرد:طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان که از اول خردادماه آغاز شده، در ۱۵ پایگاه مستقر در سطح شهر قم و ۲ پایگاه واقع در شهر‌های کهک و جعفریه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم بیان کرد: ثبت‌نام سایر پایه‌های دوره ابتدایی نیز پس از اعلام نتایج امتحانات انجام می‌شود و خانواده‌هایی که قصد جابه‌جایی مدرسه فرزندانشان را ندارند، سامانه به‌صورت خودکار دانش‌آموزان را به پایه بالاتر ارتقا می‌دهد و نیازی به حضور در مدرسه نیست.

پناهنده با اشاره به درخواست خانواده‌ها برای ثبت‌نام در مدارسی دورتر از محل سکونت، گفت: علاوه بر این‌که جابه‌جایی دانش‌آموز و فاصله گرفتن از محل سکونت می‌تواند آسیب‌هایی برای وی به همراه داشته باشد، به لحاظ ساماندهی تعداد دانش‌آموز با توجه به فضای فیزیکی مدارس و برای رعایت تراکم و توازن، قطعا ظرفیت‌ها و محدوده‌های جغرافیایی تعریف کردیم و خانواده‌ها موظف هستند در محدوده موردنظر منزل خود اقدام به ثبت‌نام کنند.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم با اشاره به این‌که ثبت‌نام تمام دانش آموزان میان‌پایه غیرحضوری است، افزود: برای ثبت‌نام در پایه‌های هفتم و دهم که ورودی متوسطه اول و دوم است به ترتیب در ۲۲ خردادماه جاری و اول تیرماه و پس از اعلام نتایج امتحانات پیش ثبت‌نام انجام می‌شود که شرایط ثبت‌نام در روز‌های آینده اطلاع‌رسانی بیشتر انجام خواهد شد.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده شده و تعداد کد فضا‌های آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcbs8b9.rhbzgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما