قم نيوز : ستاندار قم گفت: خاموشی‌های بدون برنامه و اطلاع‌رسانی سبب وارد شدن خسارت به بخش‌های خانگی و صنعتی شده که بخشی از آن‌ها خارج از اختیارات استانی بوده است.
استاندار قم: خاموشی‌ها در نهایت منجر به خسارت شدید به بخش تولید و صنعت شد
استاندار قم: خاموشی‌ها در نهایت منجر به خسارت شدید به بخش تولید و صنعت شد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق قم باید تمام تلاش خود را بر مدیریت استانی در اعمال خاموشی‌های دقیق معطوف نماید؛ خاموشی‌های بدون برنامه و اطلاع‌رسانی سبب وارد شدن خسارت به بخش‌های خانگی و صنعتی شده که بخشی از آن‌ها خارج از اختیارات استانی بوده است.

وی از شرکت توزیع نیروی برق استان خواست ؛ سه بیمارستان کرونایی استان نباید مشمول خاموشی و قطعی برق شوند و این مراکز باید استمرار و پایداری برق را به‌صورت کامل داشته باشند.

استاندار قم افزود: شرکت توزیع نیروی برق با دقت عملکرد ادارات قم در مصرف برق را مورد رصد و پایش قرار داده و با دستگاه‌های متخلف باقدرت برخورد کند.

استاندار قم با اشاره به برگزاری نماز جمعه در مصلی قدس بیان کرد: در برگزاری نماز جمعه در فضای مسقف مصلی قدس در شرایط نارنجی تابع نظر کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم.

سرمست افزود: طرح شهید سلیمانی برای ره‌گیری و قرنطینه خانگی افراد مشکوک و مبتلابه کرونا همچنان باید باقدرت و دقت نظر کامل دنبال شود و مسئولان استانی برای رسیدن قم در رعایت شیوه‌نامه بهداشتی به بالای 70 درصد تلاش کنند..

استاندار قم افزود: نماز جمعه این هفته در قم و شهرک پردیسان برگزار نمی‌شود اما هفته آینده با بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار و انتخابات قم هم باید با رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا و وزارت کشور برگزار شود.

 وجود 20 هزار مشترک برق پرمصرف در قم 

مهدی آهنین‌پنجه نیز در این جلسه با اشاره به خاموشی‌های قم اظهار داشت: خاموشی‌های اعمال‌شده در قم در مقایسه با استان تهران و البرز متوازن و نزدیک به هم تقسیم‌شده است؛ اگر 80 مگاوات صرفه‌جویی در بخش کشاورزی انجام شود خاموشی در بخش خانگی به صفر می‌رسد.

وی افزود: ما درزمینهٔ تأمین برق با محدودیت روبرو هستیم وجود 20 هزار مشترک پرمصرف در قم وجود دارد که هزینه برق آن‌ها 16 درصد بیشتر از نرخ مصوب اعمال می‌شود.

آهنین‌پنجه بیان کرد: 415 هزار مشترک خانگی در قم داریم که 100 هزار خانوار آن مشمول طرح امید و برق رایگان به دلیل مدیریت در مصرف برق می‌شوند.

 جایزه برای شناسایی استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال 

مدیرعامل شرکت نیروی برق استان عنوان کرد: به افرادی که محل استخراج رمز ارزها را گزارش دهند 20 میلیون تومان جایزه اختصاص می‌یابد، طی روزهای گذشته شاهد استخراج رمز ارزها در بخش خانگی هستیم.

آهنین‌پنجه افزود: روز گذشته میزان خاموشی‌ها در قم 100 مگاوات کمتر از دو روز قبل‌تر بود؛ بخش کشاورزی قم درمجموع 3 برابر بیشتر از سهمی که به آن‌ها اختصاص‌یافته انرژی مصرف می‌کنند و تجهیزات بکار رفته در این بخش بسیار قدیمی و پرمصرف می‌باشد.

به گفته وی؛ از 12 شب تا 8 صبح استان قم فقط سهم 200 مگاواتی در مصرف برق دارد و از واحدهای تولیدی درخواست داریم شیفت‌های کاری شبانه خود از به ساعت 20 تا 12 شب تغییر دهند تا استان قم وارد خط قرمز مصرف برق نشود.

وی اظهار داشت: سه بیمارستان کامکار، شهید بهشتی و امام رضا(ع) از قطعی برق معاف شدند و امکان افزایش مراکز درمانی دیگر به دلیل محدودیت‌های موجود وجود ندارد.

گفتنی است؛ 8 درصد برق قم مربوط به دستگاه‌های اجرایی، مدارس و دانشگاه، 13 درصد در بخش کشاورزی، 30 درصد  صنعت و 36 درصد مربوط به بخش خانگی است.

 قم توزیع‌کننده برق است/خسارت شدید مالی ناشی از خاموشی‌ها به بخش تولید 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ادامه با اشاره به وضعیت تأمین برق در استان گفت:  قم در رابطه با برق صرفاً توزیع‌کننده است و تأمین برق این استان توسط برق منطقه‌ای تهران انجام می‌شود.

غضنفری افزود:  مصرف بهینه و برنامه‌ریزی برای اختصاص کامل سهم استان از شرکت توزیع برق مباحثی مهمی است که هم‌اکنون باید توسط مجموعه مدیریت استان دنبال شود به دلیل عدم اطلاع‌رسانی قطع برق، برخی از واحدهای تولیدی استان با خسارت مالی و فنی روبه‌رو شده‌اند.

وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی دقیق و غیرقابل تغییر در زمان‌بندی قطع برق مسئله مهمی است که از شرکت توزیع نیروی برق استان انتظار داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7q9y.ak9ux4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما