پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : 97132

عملیاتی شدن پایگاه خودرویی واکسیناسیون کرونا در قم

قم نيوز : معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: پایگاه خودرویی واکسیناسیون کرونا طی هفته آینده در استان قم عملیاتی می‌شود.
عملیاتی شدن پایگاه خودرویی واکسیناسیون کرونا در قم/ ۴ بیمار مبتلابه کرونای هندی شناسایی شد
عملیاتی شدن پایگاه خودرویی واکسیناسیون کرونا در قم/ ۴ بیمار مبتلابه کرونای هندی شناسایی شد
به گزارش قم نیوز سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با ارائه گزارش هفتگی از وضعیت کرونایی استان اظهار داشت: پایگاه خودرویی واکسیناسیون کرونا طی هفته آینده در استان قم عملیاتی می شودوتنها  40 درصد از گروه‌های هدف در قم تاکنون اقدام به زدن واکسن کرده‌اند استان قم درزمینهٔ اقناع‌سازی مردم با چالش روبه‌رو است.

وی افزود: با توجه به تزریق روزانه  700 دوز واکسن در قم در برخی استان‌ها روزانه 34 هزار دوز واکسن تزریق می‌شود و با ادامه این روند استان قم در آینده با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم؛ تاکنون 54 درصد از کل واکسن‌های تحویل داده‌شده به قم به افراد تزریق‌شده و با ادامه این روند سبد و سهم استان قم در سهمیه واکسن کاهش‌یافته و به سبد استان‌های دیگر افزوده می‌شود.

محبی ضمن ارائه گزارش از اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی بیان کرد: تعداد کل ره‌گیری‌های انجام‌شده در طرح شهید سلمیانی تاکنون در استان قم 77 هزار 22 مورد و تعداد تست‌های سریع 68 هزار و 988 مورد بوده است و 23 هزار و 594 بیمار قطعی کرونایی در این طرح شناسایی شدند .

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: در اجرای طرح شهید سلیمانی 26 هزار اخطار به واحدهای صنعتی متخلف صادر که منجر به پلمپ شدند 3 هزار و 804 واحد گردید.

وی عنوان کرد: 4 بیمار مبتلابه کرونای هندی در قم شناسایی‌شده اما در استان این ویروس پراکنده نیست.

محبی اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان در مقایسه با گذشته مطلوب‌تر بوده و شرایط کرونایی در حال رفتن به سمت شرایط مطلوب‌تر است هم‌چنین امکان برگزاری نماز جماعت در حرم مطهر و مسجد مقدس در فضاهای روباز آن وجود دارد و برای فرهنگ‌سازی در بین متولیان فرهنگی پیشنهاد می‌شود برگزاری نماز جماعت در این اماکن به‌صورت زنده از سیمای استانی و ملی پخش شود.

مراجعه 2 هزار نفر با علائم مشکوک به بیماری کرونا در قم

همچنین محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری؛هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد به اجرای طرح واکسیناسیون در مقابله با کرونا در استان اشاره و با انتقاد اظهار داشت: تاکنون 40 هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در آن تزریق‌شده و میزان استقبال قمی‌ها رضایت‌بخش نیست تنها 40 درصد از گروه‌های هدف در استان اقدام به واکسینه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت ابتلای به بیماری در قم بیان کرد: به‌طور متوسط در طول هفته 2 هزار مورد مشکوک به بیماری کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند و با توجه به اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی تاکنون 23 هزار بیمار کرونایی شناسایی شدند.

وی بابیان تجدیدنظر در زمینهٔ اقامه نماز جمعه در قم افزود: برگزاری نماز جمعه در مصلی قدس نیازمند بازبینی مجدد مصوبات ملی دارد تا از رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اطمینان حاصل شود

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb58b9.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما