دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : 97234

اصرار اعضای شورای شهر بر مصوبه ارائه تخفیفات به برخی نهادها

قم نيوز : اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم با وجود إشکالات هیئت تطبیق، بر برخی مصوبات قبلی خود پای فشردند تا تکلیف نهایی این مصوبات در هیئت حل اختلاف تعیین شود.
اصرار اعضای شورای شهر بر مصوبه ارائه تخفیفات به برخی نهادها
اصرار اعضای شورای شهر بر مصوبه ارائه تخفیفات به برخی نهادها
به گزارش قم نیوز یکصد و نود و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم امروز در ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد که لایحه اخذ مجوز اصلاح تملک در پروژه خیابان شهیدان برقعی منطقه یک شهری، یکی از بحث های این جلسه بود.

این لایحه در نهایت با این قید که به همین میزان به ردیف فروش اموال غیرمنقول شهرداری اضافه شود به تصویب رسید.

همچنین مجید اخوان به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم در ادامه این نشست اظهار کرد: البته اصلاحیه بودجه ای پروژه خیابان شهیدان برقعی به عنوان یک طرح اولویت دار در نشست امروز مطرح شد و به تصویب رسید، اما در عین حال چند مورد لایحه دیگر اصلاحیه ای در بودجه سال ۱۴۰۰ و در مجموع به ارزش حدود 60 میلیارد تومان نیز به شورا واصل و برای آن ها افزایش ردیف پیشنهاد شده که البته درباره محل تأمین این موارد باید بحث  و بررسی شود تا محل تأمین آن ها واضح و مشخص باشد.

همچنین در این نشست لایحه اخذ مجوز بخشودگی هزینه های تعرفه بهای خدمات آتش نشانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مجتمع بهزیستی نیز از دیگر لوایح مطرح شده در نشست امروز شورای اسلامی شهر مقدس قم بود که با موافقت اعضا رو به رو شد و به تصویب رسید.

اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم در ادامه این نشست بر برخی مصوبات قبلی خود با وجود إشکالات وارد شده از سوی هیئت تطبیق اصرار ورزیدند تا تکلیف نهایی این مصوبات در هیئت حل اختلاف تعیین شود.

برخی از این مصوبات – که از آن ها تعبیر به تخفیف های در نظر گرفته شده از سوی شورای اسلامی شهر می شود – از سوی هیئت تطبیق با عنوان تبعیض رد شده است، اما استدلال شورای اسلامی شهر این است که این موارد استحقاق مساعدت دارند، اما در عین حال نمی توان یک رویه عمومی برای همه پیشنهادها در نظر گرفت، بلکه پیشنهادهای احتمالی باید به صورت موردی بررسی و تعیین تکلیف شود.

البته در این باره رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در نشست امروز این شورا بیان داشت: شاید بهتر باشد که مجددا استدلال خود را به هیئت تطبیق ارسال کنیم تا شاید نظر اعضای این هیئت درباره این مصوبات تغییر کند.

عبدالله جلالی افزود: در عین حال نظر کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر و اکثریت اعضا، اصرار بر مصوبه است تا تعیین تکلیف نهایی در هیئت حل اختلاف انجام شود.

وی در عین حال تصریح کرد: برخی افراد از این مصوبات با عنوان تخفیف های شورای اسلامی شهر به برخی مؤسسات یاد می کنند، در حالی که تعبیر دقیق تر تعیین تعرفه برای عوارض این مؤسسات است و نه تخفیف.

همچنین دقایقی از زمان نشست رسمی و علنی امروز شورای شهر به درخواست مکرّر یکی از شهروندان برای کاهش عوارض شهرداری اختصاص یافت، شهروندی که از وی با عنوان «مُقیم شورا» و فردی که رحل اقامت در شورای اسلامی شهر افکنده است نام برده شد که در نهایت اعضای شورا با محاسبه عوارض وی بر اساس نرخ سال ۱۳۹۹ موافقت کردند.

در عین حال رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر نیز در این نشست گفت: توافق نامه مدیریت شهری با تعاونی مسکن بیمارستان امام رضا (ع) در شهرداری منطقه دو با إشکالی از سوی کمیته فنی هیئت انطباق رو به رو شده است.

محسن محرری همچنین اضافه کرد: برای رفع این اشکال، نامه ای در توضیح بیشتر این توافق نامه به این کمیته ارسال شده است و از این رو این موضوع در نشست علنی امروز شورا و برای اطلاع اعضای شورای اسلامی شهر مطرح می شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceew8o.jh8fxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما