قم نيوز : رئیس کنگره ملی شعر و داستان امر به‌ معروف گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری کنگره ملی شعر و داستان امر به‌ معروف و نهی از منکر ترسیم یک جبهه فرهنگی در دو حوزه شعر و داستان در برابر برخی ناهنجاری‌ها و منکرات موجود در جامعه است.
ترسیم جبهه فرهنگی در حوزه شعر و داستان از اهداف برگزاری کنگره امر به‌ معروف است
ترسیم جبهه فرهنگی در حوزه شعر و داستان از اهداف برگزاری کنگره امر به‌ معروف است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روح‌الله مختاری در آیین امضای تفاهم‌نامه بین رادیو سراسری معارف و دبیرخانه کنگره ملی شعر و داستان امر به‌ معروف و نهی از منکر که شامگاه چهارشنبه در سالن اجتماعات رادیو معارف برگزار شد، با اشاره به اهمیت و تأثیر بسزای شعر و ادبیات داستانی در جهت‌دهی به افکار عمومی اظهار داشت: یکی از ضروریات هر جامعه استفاده از ظرفیت هنر در ایجاد جریانات اجتماعی مثبت و سازنده است و امروز جامعه ما بدون شک به این مسئله نیازمند است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شعر و داستان امر به‌ معروف و نهی از منکر به میزبانی شهرستان ساوجبلاغ افزود: یکی از اهداف اصلی برگزاری کنگره ملی شعر و داستان امربه‌معروف و نهی از منکر ترسیم یک جبهه فرهنگی در دو حوزه شعر و داستان در برابر برخی ناهنجاری‌ها و منکرات موجود در جامعه است و شاعران و نویسندگان متعهد در سراسر کشور در این میدان مسئولیت دارند و می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

رئیس کنگره ملی شعر و داستان امر به‌ معروف بیان کرد: نهاد امامت جمعه به‌عنوان یک‌ نهاد تأثیر گذار در جامعه باید محور اتفاقات و فعالیت‌های هنری و اجتماعی در جامعه باشد و نقشی پیشرو و پویا در جامعه به‌ ویژه در میان نسل جوان و نوجوان داشته باشد.

در بخش دیگری از این جلسه مسعود کاویانی مدیر رادیو معارف در سخنانی با اشاره به اهمیت و تأثیر رسانه به‌ ویژه رسانه ملی در ایجاد مناسبات اجتماعی گفت: یکی از رسالت‌های اصلی رسانه ایجاد یک حلقه وصل بین هنرمندان و از جمله شعرا، نویسندگان و برنامه‌سازان برنامه‌های تولیدی رسانه‌ای است.

وی افزود: وظیفه  ذاتی رسانه استفاده از ظرفیت‌های هنری موجود در جامعه است و یکی از امتیازات برگزاری کنگره ملی شعر و داستان امر به‌ معروف و نهی از منکر ایجاد بستری برای ایجاد تعامل بین رسانه و ظرفیت هنری موجود در جامعه به‌ ویژه در بین هنرمندان متعهد است.

مدیر رادیو معارف ضمن اشاره به آمادگی رادیو معارف در راستای استفاده رسانه از آثار فاخر و قابل‌ قبول هنری در تولید برنامه‌های رادیویی خاطرنشان کرد: زبان هنر بهترین زبان در ترویج معارف و فضائل اخلاقی در جامعه است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcguw9y.ak9uq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما