پنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب : 97917

مزار شهدای واقعه "هفتم تیر" در قم گلباران شد

قم نيوز : با حضور رئیس کل دادگستری استان قم و خانواده معظم شهدا مزار شهدای واقعه هفتم تیر در قم گل‌باران شد.
مزار شهدای واقعه "هفتم تیر" در قم گلباران شد
مزار شهدای واقعه "هفتم تیر" در قم گلباران شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قم؛ مزار شهدای واقعه هفتم تیر پیش از ظهر امروز در گلزار شهدای شیخان گل‌باران شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفری رئیس‌کل دادگستری استان قم، برخی از مسئولان قضائی و اجرایی قم، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفری در این مراسم بیان کرد: وظیفه امروز روحانیت و نخبگان دانشگاهی کشور این است که نقشه‌های بدخواهان نظام را رسوا و جوانان را با اهداف پلیدشان آشنا کنند و فرهنگ اسلامی را گسترش دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان قم خاطرنشان کرد: یکی از  راه‌های دشمنان برای ضربه زدن به‌نظام اسلامی را راه انداختن جنگ اقتصادی عنوان کرد، متأسفانه برخی در داخل کشور، دشمن را برای رسیدن به اهدافش یاری می‌کنند و باگذشت چهل سال از پیروزی انقلاب مسئولان و مدیرانی ناکارآمد، دستاورد‌های انقلاب و نظام را زیر سؤال می‌برند.

سرود مقدس جمهوری اسلامی توسط گروه موزیک سپاه علی بن ابیطالب (ع) در این مراسم نواخته شد و شرکت‌کنندگان در این آئین ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و نثار شاخه‌های گل با آرمان بلند و رفیع آن‌ها تجدید میثاق کردند.

هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی (ره) است که با انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی درسال 1360 به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

استان قم 12 شهید در واقعه هفتم تیر سال 60 تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد مزار 9 تن از شهدا در قم است، شهیدان حجج اسلام والمسلمین سید نورالله طباطبایی نژاد، عبدالوهات قاسمی، علی هاشمی سنجانی، حسن محمد عینی، عمادالدین کریمی بیژنی، محمدحسین صادقی و غلامحسین حقانی هفت شهید حادثه هفتم تیر هستند که در قم خاکسپاری شده اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmoqo.2bqms8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما