يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 97979

تشکیل ۱۰ پرونده قضایی با تنظیم هر سند عادی

قم نيوز : رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه با صدور هرسند عادی بیش از ۱۰ پرونده در دستگاه قضایی باز می شود، گفت: افرادی که براثر گردش اسناد عادی دچار مشکل می شوند باید مدت زمان ۱۰ ساله ای را برای بازگشت به آنچه که از ابتدا بوده، صرف کنند.
تشکیل ۱۰ پرونده قضایی با تنظیم هر سند عادی
تشکیل ۱۰ پرونده قضایی با تنظیم هر سند عادی
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی مظفری در آیین افتتاح ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتریاران استان قم، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: باید مشکلات ناشی از معاملات با اسناد عادی در جامعه به گوش مسوولان و فقهای شورای نگهبان برسد تا از وجود این خطر به صورت جدی آگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر معامله با سند عادی در دستگاه قضایی بیش از ۱۰ پرونده تشکیل می شود، گفت: افرادی که براثر گردش اسناد عادی دچار مشکل می شوند باید مدت زمان ۱۰ ساله ای را برای بازگشت به آنچه که از ابتدا بوده، صرف کنند تا به حق خود برسند.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه شمار معاملات بالا رفته است و این مسئله خدمات بسیاری را می طلبد، عنوان کرد: پیچیده بودن تشریفات موجب فراری شدن مردم از ثبت اسناد شده است و در مقابل آن مردم به آسانی در دفاتر املاک معامله می کنند که باید به این موضوع به صورت جدی توجه شود.

وی با عنوان اینکه بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، تصریح کرد: مناطقی اطراف قم وجود دارد که هنوز با سند مشاعی تبادل انجام می شود و در این راستا لازم است سازمان ثبت اسناد واملاک اسناد وکالتی برای نقل و انتقال را محدود به زمان کوتاه و مشخص کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcaoono.49n0015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما