پنجشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : 98101

تلاش برای ۱۰۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در قم

قم نيوز : استاندار قم از هدفگذاری صرفه جویی ارزی ۱۰۵ میلیون دلاری در سال جاری سخن گفت و اظهار کرد: ۹۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در سال گذشته و در استان قم محقق شده است.
تلاش برای ۱۰۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در قم
تلاش برای ۱۰۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در قم
 به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز و در آیین راه اندازی خط تولید واشکوت شرکت مبدل خودروی پاک، گسترش صنعت، صنعتی شدن و استفاده از مزیت رقابتی را از برنامه های مدیریت استان دانست و خاطر نشان کرد: سیاست کلی استان، تمرکز بر تولید، پشتیبانی از آن و همچنین رفع موانع در این عرصه است.

وی افزود: برنامه مدیریت استان در اجرای منویات مقام معظم رهبری بویژه حمایت و پشتیبانی از تولید و مانع زدایی از آن، بازدید منظم میدانی از واحدهای تولیدی و حمایت از این واحدها با استفاده از همه ظرفیت دستگاه های اجرایی و خدماتی است.

استاندار قم سپس به هدفگذاری دو سال اخیر در استان برای احیای واحدهای تولیدی در کنار عدم تعطیلی این واحدها و بیکار نشدن کارگران توجه داد و گفت: هدفگذاری سال گذشته، بازگشت ۲۵ واحد راکد به مدار تولید بود که خوشبختانه این تعداد به ۳۷ واحد رسید.

سرمست درباره هدفگذاری سال جاری نیز یادآور شد: امسال هم ۳۸ واحد راکد را به مدار تولید باز می گردانیم که خوشبختانه ۱۰ مورد از آن ها در سه ماه نخست امسال از رکود خارج شده اند.

وی محور دیگر برنامه های استان را توسعه واحدهای تولیدی موفق عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۸۵ طرح توسعه ای واحدهای موفق به سرانجام رسید و ان شاء الله در سال جاری هم ۹۲ طرح توسعه ای دیگر در استان اجرایی خواهد شد.

استاندار قم ادامه داد: توجه به ساخت داخل و بومی سازی در کنار استفاده از اقتصاد دانش بنیان و توسعه واحدهای دانش بنیان از جمله اولویت های مدیریت استان است.

وی با بیان این که تولیدات صادرات محور نیز در سال های اخیر در دستور کار مدیریت استان بوده است اضافه کرد: خوشبختانه در سال قبل ۹۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در واحدهای تولیدی استان محقق شد که این عدد در سال جاری برای ۱۰۵ میلیون دلار هدفگذاری شده است.

وی در عین حال به مشکلات واحدهای قطعه ساز استان بویژه پیگیری پرداخت مطالبات آنان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت در شهرک های صنعتی قم بویژه شهرک محمودآباد وجود دارد که بویژه به دلیل همجواری با تهران، پذیرای حضور یک واحد خودروسازی در زنجیره تولیدی خود باشد، به بیان دیگر واحدهای خودروسازی فعال در تهران می توانند برای گسترش خود از ظرفیت های صنعتی قم بهره گیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizza3.t1avu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما