قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تداوم روند صعودی بیماری کرونا در استان گفت: رنگ بندی فعلی استان، وضعیت نارنجی کرونایی است، اما تداوم روند صعودی می تواند استان را به رنگ بندی قرمز برساند.
تداوم روند صعودی بستری بیماران کرونایی درقم/برق بیمارستان کودکان نباید قطع شود
تداوم روند صعودی بستری بیماران کرونایی درقم/برق بیمارستان کودکان نباید قطع شود
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر که در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان سخن می گفت با اشاره به این که اولویت اصلی دانشگاه علوم پزشکی استان، حفظ سلامتی مردم است بیان داشت: ویروسی که در حال چرخش در کشور است بیشتر مربوط به ویروس دلتا است که سرایت بسیار زیادی دارد و از این رو لازم است تا مردم همچنان به رعایت شیوه‌ نامه‌ های بهداشتی پایبند باشند و از تجمعات بپرهیزند.

وی افزود: متأسفانه بستری روزانه کرونا در قم به حدود ۶۰ نفر رسیده و در حال حاضر حدود ۲۷۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که حال حدود ۴۰ نفر از آنان وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: رنگ بندی فعلی استان، وضعیت نارنجی کرونایی است، اما تداوم آمار صعودی می تواند استان را به منطقه قرمز کرونایی وارد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به افزایش تعداد نمونه های مثبت کرونایی در استان توجه داد و گفت: در وضعیت فعلی که واکسیناسیون به دوران اوج خود نرسیده است، مردم باید همچنان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی پایبند باشند.

وی با بیان این که حدود ۶۸ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است ابراز امیدواری کرد با توزیع واکسن ایرانی، استقبال مردم از واکسینه شدن بیشتر و بیشتر شود.

قدیر اولویت نخست دانشگاه علوم پزشکی استان را حفظ سلامتی مردم دانست و تصریح کرد: تمام تلاش ما آن است که با کنترل اوضاع، از پیک جدید این بیماری و یا شدت آن جلوگیری کنیم تا کمترین آسیب به سلامت و معیشت مردم وارد شود.

وی همچنین از مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خواست تا ضمن تداوم عدم قطع برق بیمارستان های دارای بیماران کرونایی، نسبت به عدم قطع برق بیمارستان کودکان نیز عنایت ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgwx9y.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما