چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 98258

استاندار قم: خاموشی های خانگی و تجاری به حداقل برسد

قم نيوز : استاندار قم از ضرورت پیگیری سهم استان در موضوع واکسن کرونا و همچنین تداوم اقناع سازی عمومی برای واکسینه شدن علیه این بیماری سخن گفت و تصریح کرد: خاموشی های برق بخش خانگی و تجاری باید به حداقل برسد.
پیگیری سهم استان از واکسن کرونا/ خاموشی های خانگی و تجاری به حداقل برسد
پیگیری سهم استان از واکسن کرونا/ خاموشی های خانگی و تجاری به حداقل برسد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست امروز و در نشست ستاد مدیریت بحران استان با بیان لزوم دوچندان شدن انگیزه و وجدان کاری مسؤولان در ایام پایانی کار دولت خاطر نشان کرد: همه مسؤولان باید به مثابه دقایق پایانی بازی فوتبال و همچنین وقت تلف شده و اضافه، انگیزه مضاعفی برای خدمت رسانی داشته باشند و از سستی و بی نظمی در کار بپرهیزند.

وی اضافه کرد: جلسات مختلف کاری مسؤولان استان نیز باید به شکل منظم تداوم یابد.

استاندار قم با اشاره به رتبه بیست و چهارم قم در بین استان های کشور و در موضوع شیوع کرونا یادآور شد: اگرچه حتی ابتلا و فوت یک نفر هم در این موضوع، یک ضایعه قلمداد می شود، اما باید اذعان کرد که این رتبه برای استان و بویژه با توجه به مختصات خاص قم در وضعیت جغرافیایی و ترددهای زیاد به این استان، یک رتبه قابل قبول است.

وی سپس به گزارش های مربوط به کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان توجه داد و تصریح کرد: کاهش رعایت پروتکل ها در شرایطی که در حال ورود به موج پنجم این بیماری هستیم، پذیرفتنی نیست و از این رو نظارت ها، روش های پیشگیرانه و برنامه های اجرایی طرح شهید سلیمانی باید همچنان در دستور کار باشد.

استاندار قم همچنین خواستار پیگیری سهم استان از واکسن کرونا و توجه بیشتر به اقناع سازی عمومی برای واکسینه شدن در برابر این بیماری شد.

وی درباره انجام پیش بینی های لازم برای برگزاری مراسم های ماه محرم و صفر نیز گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید در این زمینه پیشقدم باشد و با هم اندیشی با هیئات مذهبی، محوریت کار را در دست گیرد تا هم شاهد برگزاری مراسم های مربوط به این دو ماه و هم رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم.

وی در عین حال به قطعی های اخیر برق توجه داد و خواستار مدیریت مصرف و صبوری مردم در این موضوع شد.

استاندار قم همچنین افزود: ادارات و دستگاه های اجرایی باید به طور همزمان مدیریت مصرف برق و همچنین رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی را در دستور کار داشته باشند.

سرمست همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری را موظف کرد با تشکیل کارگروه مشترک رصد و کنترل مصرف آب و برق، تصمیمات لازم را در این موضوع و بر اساس ملاحظات استان اتخاذ کند.

وی در این باره اضافه کرد: سیاست کلی در این زمینه، به حداقل رسیدن خاموشی های خانگی و تجاری و همچنین اطلاع رسانی متنوع و گسترده خاموشی های احتمالی است.

استاندار قم همچنین از شرکت توزیع نیروی برق استان خواست تا ضمن توجه ویژه به برق بیمارستان های دارای بیمار کرونایی، پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی استان را مبنی بر عدم قطع برق بیمارستان کودکان مورد توجه قرار دهد.

وی در عین حال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین کمیسیون هماهنگی امور بانک های استان را مکلف کرد تا گزارشی مبسوط از ارائه بسته های حمایتی به مشاغل به شدت خسارت دیده از کرونا را به نشست بعدی ستاد مدیریت بحران استان ارائه کنند.

سرمست همچنین خطاب به مدیران کل دستگاه های اجرایی استان گفت: باید شخصا در نشست های ستاد مدیریت بحران استان حاضر باشید، ضمن آن که حضور احتمالی افراد جانشین حتما باید با هماهنگی مدیرکل مدیریت بحران استان صورت گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbw5b9.rhbwspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما