قم نيوز : موضوع بازگشایی برخی اماکن ورزشی قم بدون اطلاع مرکز بهداشت استان یکی از نکات مطرح شده در نشست ستاد مدیریت بحران استان بود.
چالش مرکز بهداشت با اداره کل ورزش قم در بازگشایی اماکن ورزشی
چالش مرکز بهداشت با اداره کل ورزش قم در بازگشایی اماکن ورزشی
به گزارش قم نیوز رئیس مرکز بهداشت استان قم که در این نشست و در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با ابراز نگرانی از بازگشایی برخی اماکن ورزشی در شرایط محدودیت های کرونایی تصریح کرد: این بازگشایی ها بدون هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان انجام شده است.

سیامک محبی ادامه داد: البته اماکن ورزشی نیز در هفته های اخیر همانند مشاغل و اصناف به گروه های چهارگانه تقسیم شده اند تا بر اساس وضعیت رنگ بندی هر منطقه از کشور، وضعیت فعالیت یا عدم فعالیت آنان مشخص باشد، اما همین ابلاغیه تصریح دارد که هرگونه بازگشایی اماکن ورزشی باید با نظارت مرکز بهداشت استان ها انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با انتقاد از اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: متأسفانه بازگشایی اماکن ورزشی در قم بدون اطلاع قبلی و بدون نظارت مرکز بهداشت استان به انجام رسیده، ضمن آن که گزارش ها نشان می دهد استخرهای قم همچنان در وضعیت نارنجی کرونایی به فعالیت خود ادامه می دهند.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز که به صورت ویدئوکنفرانسی در این نشست حاضر بود در سخنانی گفت: در حال حاضر هیچ مکان ورزشی در استان بدون هماهنگی با مرکز بهداشت مشغول به فعالیت نیست.

رسول منعم اضافه کرد: استخرها تا پیش از این در گروه سه قرار داشتند، اما طبق ابلاغ های اخیر به گروه دو منتقل شده اند و از این رو فعالیت آنان در شرایط فعلی منع قانونی ندارد.

وی افزود: در حال حاضر تنها رشته های پربرخورد که در گروه سه قرار دارند، منع فعالیت دارند.

وی همچنین از رئیس مرکز بهداشت استان خواست عنایت و مساعدتی درباره فعالیت اماکن ورزشی استان داشته باشد.

و اما استاندار قم نیز در ادامه این نشست خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: شما باید عنایت و مساعدت لازم را به مرکز بهداشت استان داشته باشید تا روند رعایت پروتکل های بهداشتی در  بین ورزشکاران و اماکن ورزشی استان نیز با دقت پیگیری شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcdjx0n.yt0j56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما