شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : 98302

متقاضیان واکسن ایرانی در سامانه سلامت ثبت نام کنند

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم از افراد بیش از ۷۰ سال متقاضی دریافت واکسن ایرانی خواست در سامانه سلامت ثبت نام کنند.
متقاضیان واکسن ایرانی در سامانه سلامت ثبت نام کنند
متقاضیان واکسن ایرانی در سامانه سلامت ثبت نام کنند
به گزارش قم نیوز سیامک محبی با اشاره به این که تاکنون تنها ۵ هزار دُز واکسن «کوو ایران برکت» به استان قم تحویل شده است بیان کرد: این تعداد برای آغاز واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۷۰ سال کافی نیست.

وی افزود: سیاست فعلی بر این است که ابتدا افراد بیش از ۷۰ سال متقاضی واکسن داخلی که قبلا واکسن دریافت نکرده اند، نسبت به واکسینه کردن خود اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم همچنین از مردم خواست تا بدون اطلاع به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند و تصریح کرد: لازم است تا متقاضیان از طریق پایگاه اینترنتی سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir برای نوبت دهی تزریق واکسن خود ثبت نام کنند.

محبی ادامه داد: البته افرادی هم که قبلا واکسن خارجی دریافت کرده اند، باید در این سامانه ثبت نام و در زمان اعلام شده به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا همان واکسن خارجی برای آنان تزریق شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم ابراز امیدواری کرد واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۷۰ سال در اولین فرصت ممکن و بر اساس دریافت محموله های جدید واکسن ایرانی و غیرایرانی اطلاع رسانی و آغاز شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تزریق واکسن ایرانی و سینوفارم بر اساس اعلام به متقاضیان برای مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون در قم ادامه دارد، ضمن آن که بخشی از واکسن سینوفارم موجود نیز به عنوان سهمیه بیماران خاص و سرطانی در استان در نظر گرفته شده که تزریق آن براساس فرایند معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb5fb9.rhbwgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما