قم نيوز : استاندار قم با اشاره به اهمیت تدوین سند سازگاری کم آبی استان قم تصریح کرد: بر اساس این سند، آب آشامیدنی از آب مربوط به آبیاری فضای سبز تفکیک خواهد شد.
تفکیک آب آشامیدنی از آبیاری فضای سبز بر اساس سند کم آبی استان
تفکیک آب آشامیدنی از آبیاری فضای سبز بر اساس سند کم آبی استان
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در مراسم افتتاح و آغاز عملیات عمرانی برخی پروژه های شهری با بیان این که فضای سبز و بوستان ها دارای کارکردهای چندگانه است اظهار کرد: کارکردهای زیست ‌محیطی، فرهنگی و گردشگری بوستان ها و فضای سبز برای سرگرمی خانواده‌ ها و غنی‌ سازی اوقات فراغت آنان یک نیاز اساسی و مبرم است.

وی با تقدیر از همه دست‌اندرکاران افزایش سهم فضای سبز شهر قم و افرادی که در حفظ کاربری باغ ‌های این شهر نقش داشته اند گفت: از بین رفتن فضای سبز و باغ‌ های شهر برای ما مهم است و در این زمینه نیز هشدارهای مختلف اصحاب رسانه‌ جای قدردانی دارد.

استاندار قم با بیان این که خانه‌ های بزرگی در داخل شهر و بافت تاریخی قم وجود دارد که باید فضای سبز آن ها مورد توجه قرارگرفته و حفظ شود خاطرنشان کرد: افزایش مراکز تفریحی، بوستان ‌ها و پارک ‌ها بویژه در مناطق دو و شش شهری باید در دستور کار باشد، ضمن آن که ساماندهی اطراف بوستان جوان نیز یک ضرورت است.

وی خواستار رعایت استانداردها در فضاهای تفریحی و شهربازی ها شد و افزود: البته باید توجه داشت که موضوع رعایت ایمنی و استانداردهای فضاهای تفریحی و شهربازی ها مانعی برای گسترش این فضاها نباشد.

سرمست در ادامه سخنان خود به تدوین سند سازگاری کم ‌آبی استان اشاره و اضافه کرد: در این سند، تفکیک آب آشامیدنی شهروندان و آبیاری فضای سبز مورد تأکید است.

استاندار قم همچنین فضای سبز ایجاد شده در قالب بوستان جنگلی ثامن را در محدوده جاده گرمسار مورد توجه قرار داد و یادآور شد: منابع طبیعی در آن محدوده موفق به اجرای حدود ۴۰۰ هکتار بوستان جنگلی شده که با توجه به امکان توسعه آن تا بلوار عمار یاسر و افزایش مساحت آن به هزار هکتار، آماده تحویل این بوستان جنگلی به شهرداری هستیم.

سرمست ادامه داد: نگاه مدیریت استان به فعالیت‌ های توسعه‌ ای در بخش فضای سبز، یک نگاه حمایتی است و از این رو از طرح‌ های جدید شهرداری در این عرصه و با رعایت الزامات برای توسعه پایدار شهری استقبال می ‌کنیم.

انتهای پیام/106
https://qomnews.ir/vdcgwt9y.ak97w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما