پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : 98435
منبع : قم نیوز

آموزش طرح دادرس به بیش از ۲۶۰۰ دانش‌آموز قمی

قم نيوز : مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم گفت:بیش از ۲۶۰۰ دانش‌آموز در قالب ۱۸۸ تیم امدادی ،آموزش طرح دادرس دیدند.
آموزش طرح دادرس به بیش از ۲۶۰۰ دانش‌آموز قمی
آموزش طرح دادرس به بیش از ۲۶۰۰ دانش‌آموز قمی
به گزارش قم نیوز مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به این که هر سال طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روز‌های سخت) برای دانش آموزان مقطع هشتم تحصیلی در پنج مرحله برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مراحل شامل درون مدرسه ای، ناحیه ای، شهرستانی، استانی و کشوری است و دانش‌آموزان ابتدا تمام مباحث کتاب دادرس که مختص این طرح  و شامل پناه گیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی- ریوی (CPR)، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری است را آموزش می بینند و سپس به صورت تئوری و عملی در آزمون‌های هر مرحله شرکت می‌کنند.

او افزود: نهمین طرح ملی دادرس امسال طبق روال قبل و پس از ابلاغ دستورالعمل از سوی سازمان جوانان کشور و پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص همکاری با اداره کل آموزش و پرورش، مدارس متقاضی شرکت در این طرح طی نامه‌ای از سوی آموزش و پرورش به معاونت جوانان جمعیت هلال احمر ارسال شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: سهمیه‌ ابلاغی استان قم ۱۰۰ مدرسه است و مدارس متقاضی شرکت در این طرح ۱۱۲ مدرسه بود که از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان قم آمادگی خود را برای شرکت در این طرح اعلام کردند.

بهرامی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کشور به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ و همچنین دستورالعمل ابلاغی، کلیه‌ آموزش‌ها می‌بایست به صورت مجازی انجام می‌گرفت که با توجه به این مهم گروهی در فضای مجازی برای  مدیران و یا مربیان مدارس مذکور تشکیل شد و همچنین کلیپ‌های آموزشی از تمام فصول کتاب دادرس و توضیحات کافی در خصوص نحوه‌ آموزش، تیم بندی و کلیپ آموزش ثبت نام در سامانه عضویت دانش آموزان در اختیار مدارس قرار گرفت.

او ادامه داد: در نهایت این طرح در ۹۴ مدرسه بین ۲ هزار و ۶۴۵ دانش آموز مقطع هشتم تحصیلی سراسر استان در قالب ۱۸۸ تیم امدادی در قم  اجرا شد و آموزش‌های لازم جهت حضور در طرح ملی دادرس صورت گرفت.

بهرامی عنوان کرد: ۶۵ مدرسه دخترانه شامل یک هزار و ۸۲۰ دانش آموز و ۲۹ مدرسه پسرانه شامل ۸۲۵ دانش آموز از  شهرستان‌های قم، کهک و جعفرآباد در این طرح شرکت کردند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciw5a3.t1avp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما