پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 98439

از ابتدای امسال ۴.۵ هزار تن کالای اساسی در قم توزیع شده است

قم نيوز : مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: از ابتدای سال جاری تا اواسط تیرماه حدود چهار و نیم هزار تن انواع کالای اساسی در سطح مناطق مختلف استان توزیع شده‌است.
از ابتدای امسال ۴.۵ هزار تن کالای اساسی در قم توزیع شده است
از ابتدای امسال ۴.۵ هزار تن کالای اساسی در قم توزیع شده است
به گزارش قم نیوز سعید محمدی بیان کرد: این کالاها شامل برنج و شکر مصرفی خانوار، براساس نیاز استان تامین شده و برای توزیع آن اقدام لازم صورت گرفت. 

وی افزود: با تأمین و ذخیره‌سازی به موقع، برای تنظیم بازار کالاهای اساسی، از آغاز سال جاری یک هزار و ۴۰۰ تن برنج و سه هزار تن شکر برای مصارف خانوار در استان توزیع شد.

وی با اشاره به ادامه دار بودن روند توزیع کالاهای اساسی در استان، ادامه داد: اقلام مورد نظر از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، اصناف منتخب و سایر مراکز فروش با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

بیش از ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان قمی پرداخت شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار کرد: مبلغ ۴۶۸ هزار و ۶۹۰ میلیون از ۴۷۱ هزار و ۱۰۲ میلیون ریال کل مطالبات گندمکاران و مبلغ ۲۵۰ هزار و ۴۶۳ میلیون از ۲۵۰ هزار ۴۸۲ میلیون ریال کل مطالبات کلزاکاران استان پرداخت شده‌است که به ترتیب ۹۹.۴ و ۹۹.۹ درصد مطالبات را شامل می‌شود.

وی افزود: بنابر آخرین آمار، از ابتدای فصل برداشت، ۹ هزار و ۴۳۴ تن گندم و ۲ هزار و ۴۱۹ تن کلزا از کشاورزان قمی خریداری شده‌است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۳۴ تن گندم و سه هزار و ۲۱۶ تن کلزا از کشاورزان قمی خریداری شد که البته خرید امسال به ترتیب ۲۸.۱ و ۲۴.۸ درصد (به دلیل کاهش بارندگی‌ها) نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌است.

محمدی همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از ۲۴ هزار تن آرد یارانه‌ای نوع یک و نزدیک به ۱۲ هزار تن آرد یارانه‌ای نوع ۲ در سطح استان، توزیع شده‌است. 

وی بیان کرد: با تلاش عوامل توزیع آرد در قم، حداکثر زمان بین خرید تا حمل آرد به نانوایی های استان، ۴۸ ساعت است.

وی در ادامه با اشاره به این که آرد مورد نیاز قم به صورت کامل تامین است،‌ افزود: مشکلی در تامین گندم و همچنین فرآیند تهیه، حمل و توزیع آرد در استان وجود ندارد.

قم دارای بیش از یک هزار واحد نانوایی شهری و روستایی دارای مجوز و سهمیه آرد است که متولیان آن‌ها به‌صورت متمرکز در سامانه مربوطه اقدام به خرید سهمیه تخصیصی می‌کنند. 

گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بتنی شهید نخعی که در جنوب غربی شهر قم قرار دارد، ذخیره می‌شود، این سیلو دارای ظرفیت ذخیره سازی ۱۰۸ هزارتن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تن در ساعت از امکانات مناسب و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcco0qo.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما