شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : 98490

بانک سلولی جهاد دانشگاهی قم فعال شد

قم نيوز : معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: با فعال شدن بانک سلولی جهاد دانشگاهی استان قم پژوهشگران قمی می توانند لاین های مختلف سلول‌های بنیادی مزانشیمی را از این بانک سلولی دریافت کنند.
بانک سلولی جهاد دانشگاهی قم فعال شد
بانک سلولی جهاد دانشگاهی قم فعال شد
به قم نیوز لیلا ناصرپور بیان کرد: با توجه به نیاز پژوهشگران و دانشجویان فعال در حوزه‌های زیست شناسی به لاین های مختلف سلولی و با توجه به نبود بانک سلولی در استان قم، گروه پژوهشی سلول های بنیادی مزانشیمی جهاد دانشگاهی استان قم نخستین بانک سلولی استان را راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سلول­‌های بنیادی مزانشیمی از منابع مختلف از قبیل بافت چربی، مغز استخوان و... و همچنین چندین رده سلول های سرطانی و سلول های بنیادی هماتوپوئتیک و ... در این بانک که تنها بانک سلولی استان است، موجود و قابل ارائه به متقاضیان است.

ناصرپور گفت: افزایش تنوع رده های سلولی و برآوردن هر چه بیشتر نیازهای پژوهشگران و دانشجویان علاقه مند از جمله برنامه های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی در سال جاری است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم خاطرنشان کرد: دانشجویان و پژوهشگرانی که تمایل به استفاده از محصولات این بانک سلولی داشته باشند می توانند با مراجعه به وبسایت جهاد دانشگاهی واحد استان قم و مشاهده فهرست سلول های موجود در این بانک سلولی رده سلولی دلخواه خود را به همراه مشخصات فردی و مقدار درخواست از طریق ارسال رایانامه (ایمیل) به نشانی Res.qm@acecr.ac.ir به اطلاع کارشناسان پژوهشی جهاد دانشگاهی برسانند و پاسخ را از همین طریق دریافت کنند.

وی همچنین گفت: شماره های ۳۱۶۲۱ (داخلی ۱۱۵) و شماره ۳۲۷۰۰۱۵۸ جهت هماهنگی‌های بیشتر، پاسخگوی دانشجویان و پژوهشگران است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjyxeh.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما