?>?> ثبت نام ۲۸۰ هزار دانش آموز در پایه‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم | قم نیوز
قم نيوز : مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت:در سال تحصیلی جدید ۲۸۰ هزار دانش آموز، در پایه‌های تحصیلی حضور خواهند داشت که بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان ابتدایی مراحل ثبت نام خود را انجام داده‌اند.
ثبت نام ۲۸۰ هزار دانش آموز در پایه‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم
ثبت نام ۲۸۰ هزار دانش آموز در پایه‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۲۸۰ هزار دانش آموز، در پایه‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم حضور خواهند داشت، گفت: بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان ابتدایی نیز مراحل ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان قم در سال تحصیلی جدید آمادگی آموزش حضوری را دارد، ولی با توجه به شرایط کرونایی تصمیم گیرنده اصلی در این موضوع ستاد ملی کرونا خواهد بود، افزود: بیش از ۱۴۰۰ فضای آموزشی در استان وجود دارد و ما امیدواریم با رعایت فاصله اجتماعی همراه دانش آموزان باشیم.

شیخ الاسلام با تاکید بر اینکه بیش از ۹۵ درصد مشکلات شبکه‌های شاد در سال گذشته برطرف شده است و خوشبختانه یکی از مسائلی که در ایام کرونا بسیار پیشرفت داشت همین شبکه شاد بود، ادامه داد: مسائل آموزشی و تربیتی را نمی‌توان به صورت تک‌بعدی حل کرد و ما امیدواریم که شرایط کرونایی در کشور به گونه‌ای پیش رود که آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری باشد تا دانش آموزان در محیط یادگیری حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه رسانه ملی نیز در سال جدید همراه آموزش و پرورش برای یادگیری بیشتر دانش آموزان خواهد بود، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم انتخاب مدرسه دانش آموزان نزدیک به محل سکونت آن‌ها باشد.

او با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید سعی داریم توازن نیرو‌های آموزشی در تمام مدارس رعایت شود، ادامه داد: دانش آموزان قمی موفق شدند رتبه پنجم کنکور سراسری در خردادماه سال گذشته را کسب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر پیشرفت معدل ۸۹ درصدی دانش آموزان پایه دوازدهم استان در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ افزود: دانش آموزان قمی موفق شدند در رتبه چهارم کشوری در این شاخص قرار بگیرند و ما امیدواریم امسال نیز این رتبه‌ها ارتقا یابد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه اگر شرایط استان از نظر کرونایی از شرایط قرمز خارج شود سعی داریم از پانزدهم شهریورماه آموزش‌ها را آغاز کنیم، گفت: شروع زودتر سال تحصیلی جدید به منظور مرور دروس دانش‌آموزان در سال‌های گذشته انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از واکسیناسیون معلمان و افراد فرهنگی از اواخر هفته جاری در استان خبر داد و افزود: امیدوار هستیم تا همکاران ما در سراسر کشور نیز هر چه زودتر واکسینه شوند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته آن‌ها بر اساس عملکرد آن‌ها در شاخص‌های مختلف خواهد بود، گفت: از خانواده‌ها خواهشمندیم همکاری لازم با فرزندان در انتخاب رشته را داشته باشند و اجازه بدهند آن‌ها در رشته‌های مورد علاقه خودشان تحصیل تا استعدادهایشان شکوفا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان از برگزاری سی و پنجمین اجلاس مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور در دوشنبه و سه شنبه هفته جاری به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور خبر داد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcdk90n.yt0j96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما