سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : 98706

کشتی‌گیر المپیکی قم به توکیو بدرقه شد

قم نيوز : کشتی‌گیر المپیکی قم برای حضور در بازی‌های المپیک 2021 توکیو و رقابت برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز این رویداد بزرگ جهانی بدرقه شد.
کشتی‌گیر المپیکی قم به توکیو بدرقه شد
کشتی‌گیر المپیکی قم به توکیو بدرقه شد
به گزارش قم نیوز تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در حالی راهی کشور ژاپن شد که یکی از چهره‌های همیشه موفق چند سال اخیر کشتی قم یعنی علیرضا نجاتی نیز عضو این تیم است و بعد از تجربه مسابقات مختلف بین‌المللی، آسیایی و جهانی، این بار در آوردگاه المپیک به میدان می‌رود.

ترکیب تیم اعزامی کشورمان به این مسابقات را کشتی‌گیران اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم تشکیل می‌دهند، تیمی که در وزن ۶۰ کیلوگرم آن علیرضا نجاتی، ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی، ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی، ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی و ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده حضور دارند.

سرمربیگری تیم ملی ایران را چهره مطرح این حرفه یعنی محمد بنا عهده‌دار است و مربیان این تیم رسول جزینی، بهروز حضرتی‌پور، لقمان رضایی و حبیب‌الله اخلاقی هستند، ماساژور تیم ملی محمد علیزاده است و حمید سوریان به عنوان دارنده چندین مدال جهانی و المپیک نیز به عنوان نایب‌رئیس فدراسیون این تیم را همراه می‌کند.

رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک توکیو روزهای دهم تا سیزدهم مرداد ماه برگزار می‌شود و طبق برنامه روز یکشنبه دهم مرداد ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ مسابقات مرحله یک‌هشتم و یک‌چهارم اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی به انجام می‌رسد و علیرضا نجاتی نخستین نماینده ایران محسوب می‌شود.

نجاتی که پس از کسب مدال‌های متنوع از رقابت‌های آسیایی و جهانی این رشته، در سال 2019 با کسب مقام سوم و نشان برنز از پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در شهر نورسلطان قزاقستان موفق به کسب مجوز حضور در المپیک توکیو شد، در صورت برتری مقابل حریفان خود، دیدار نهایی این وزن را عصر روز دوشنبه یازدهم مرداد ماه برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjmaeh.uqeoyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما