پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : 98760
مدیرکل آموزش و پرورش قم:

کمبود ۱۰۰ مدرسه در استان قم/۸۷ درصد مدارس ابتدایی قم دوشیفت است

قم نيوز : مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به کمبود۱۰۰ مدرسه و دوشیفت بودن 87 درصد مدارس ابتدایی در قم گفت: رفع چنین کمبودهایی نیازمند همکاری و کمک خیران و دستگاه‌های دولتی است.
کمبود ۱۰۰ مدرسه در استان قم/۸۷ درصد مدارس ابتدایی قم دوشیفت است
کمبود ۱۰۰ مدرسه در استان قم/۸۷ درصد مدارس ابتدایی قم دوشیفت است
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ الاسلام عصر چهارشنبه در سومین شورای آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه در منطقه پردیسان معضل کمبود مدرسه مواجه نیستیم افزود: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش قرار بود ۲۳ قطعه زمین در شهر قم برای ساخت فضاهای آموزشی اختصاص یابد گفت: ما امروز ۱۰۰ مدرسه در شهر قم کسری داریم و این در حالی است که ۸۷ درصد از مدارس ابتدایی ۲ شیفت هستند و از مسئولان می‌خواهیم برای کاهش این کمبودها نظام آموزشی استان را یاری دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص راه اندازی سازمان تعلیم و تربیت کودک که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری زیر مجموعه آموزش و پرورش قرار بگیرد گفت: مقرر شد آمار کلیه مهد کودک‌های استان قم احصا شود و آموزش و پرورش مربیان و مجوزها و کلیه مواردی که در امر آموزش تولید محتوی تا سرفصل‌هایی که باید به کودکان آموزش داده شود به صورت هماهنگ در استان تحت نظر آموزش و پرورش راه اندازی شود.

شیخ‌الاسلام با اشاره به کاربری زمین‌های آموزشی در انسجام و بلوار غدیر که با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند افزود: بر اساس مصوبه سال ۹۸ قرار بود شهرداری قم زمین‌های با کاربری آموزشی در شهر را در خدمت سازمان نوسازی و مجمع خیرین مدرسه ساز قرار دهد تا کمبود مدارس جبران شود.

وی افزود: برای ۳ سال آینده حداقل ۳۰۰ کلاس درس نیاز داریم تا افزایش ۱۰ هزار نفری هر ساله را جبران کنیم و در مجموع با توجه پیش بینی افزایش سالیانه ۱۰ هزار نفر دانش‌آموز ۸ تا ۹ مدرسه برای دانش آموزان جدید نیاز است.

وی همچنین با اشاره به تهیه ۳ هزار تبلت برای دانش آموزان محروم تبلت جمع آوری شده در طرح هدایت اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح دانش آموزانی که توان مالی برای تهیه تبلت و گوشی همراه ندارند با همت خیران و با همکاری ارگان‌ها هر کسی که قصد کمک کردن دارد در چارچوب این طرح کمک‌ها هدفمند انجام می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjyaeh.uqeomzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما