جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 98772

کاهش ۱۴ درصدی استفاده از ماسک در قم

قم نيوز : رئیس مرکز بهداشت استان قم با ابراز تأسف از کاهش جدی استفاده از ماسک در بین عموم مردم استان تصریح کرد: آمار استفاده از ماسک از ۶۹ درصد در دو هفته قبل به حداکثر ۵۵ درصد در هفته اخیر رسیده است.
کاهش ۱۴ درصدی استفاده از ماسک در قم
کاهش ۱۴ درصدی استفاده از ماسک در قم
به گزارش قم نیوز سیامک محبی امروز با بیان این که تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است اظهار کرد: آغاز واکسیناسیون گروه های هدف جدید در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مقدمات واکسیناسیون حدود ۲۲ هزار نیروی فرهنگی در استان فراهم و ۴۴ هزار دُز واکسن مورد نیاز برای فرهنگیان جهت تزریق در نوبت های اول و دوم تأمین شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین از آماده سازی مقدمات لازم برای آغاز واکسیناسیون استادان حوزه و دانشگاه در محل دانشگاه قم خبر داد و گفت: راه اندازی دو مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در مناطق پردیسان و نیروگاه در دستور کار است، ضمن آن که امیدواریم با همراهی نهادها و سازمان های استانی و علاوه بر این دو مرکز، یک تا سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون دیگر نیز در استان راه اندازی شود.

وی ادامه داد: راه اندازی حداقل سه تا پنج مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در استان، نیازمند همراهی همه دستگاه ها و سازمان ها برای در اختیار قرار دادن فضا، نیرو و تجهیزات بویژه از سوی دستگاه های دارای نظام درمانی است که از آن جمله می توان به نیاز به ۶۰ واکسیناتور و ۶۰ نیروی ثبت کننده با حضور منظّم اشاره کرد.

محبی ادامه داد: واکسیناسیون کارکنان زندان ها و بانک ها در کنار واکسینه کردن اقشاری مانند پلیس راهور، خبرنگاران، کارگران پسماند عفونی و بازرسان بهداشت حرفه ای صنایع در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت استان در عین حال درباره آخرین آمار رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قم خاطر نشان کرد: شرایط کلی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان مطلوب نیست و به صورت نسبی در بین اقشار و اصناف مختلف بین ۵۶ تا ۶۰ درصد است.

وی با ابراز تأسف از کاهش جدی استفاده از ماسک در بین عموم مردم استان تصریح کرد: آمار دو هفته قبل نشان می داد حداکثر ۶۹ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند، در حالی که این آمار در هفته اخیر به حداکثر ۵۵ درصد رسیده و بیانگر کاهشی حداقل ۱۴ درصدی در استفاده از ماسک است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه آمار ۷۴ درصدی رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در ادارات استان قابل قبول ندانست و تأکید کرد: انتظار می رود رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات و دستگاه های اجرایی استان حداقل ۹۰ درصد باشد، ضمن آن که بر اساس مقررات و شیوه نامه های بهداشتی، ادارات موظف هستند از ورود افراد بدون ماسک و ارائه خدمت به او خودداری کنند که این مسئله کمتر در عمل اتفاق می افتد.

محبی همچنین اذعان کرد: ما به دنبال تعطیلی و یا پلمب کردن واحدهای صنفی و کسب و کار مردم نیستیم، اما در عین حال باید توجه داشت که ابلاغ شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت ها بر اساس رنگ بندی کرونایی به صورت ملی انجام می شود و استان ها باید این موارد را ابلاغ، اجرا و نظارت کنند.

وی یادآور شد: حداقلِ انتظار از عموم هم استانی های عزیز این است که در زمینه استفاده از ماسک در اماکن عمومی جدّیت داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccimqo.2bq4m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما