يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 98942
منبع : قم نیوز

تولید ۲۷ هزار و ۵۱۶ تن گوشت در قم هدف‌گذاری شد

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: بر اساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته ۲۷ هزار و ۵۱۶ تن گوشت قرمز امسال در استان قم تولید خواهد شد.
تولید ۲۷ هزار و ۵۱۶ تن گوشت در قم هدف‌گذاری شد
تولید ۲۷ هزار و ۵۱۶ تن گوشت در قم هدف‌گذاری شد
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۲۷ هزار و ۵۱۶ تن گوشت قرمز امسال در استان قم تولید خواهد شد که این میزان تولید گوشت قرمز در استان با مشارکت فعال بهره برداران این بخش در سه گونه دامی گاو، گوسفند و شتر محقق می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: امسال، ۲۲ هزار و ۱۰۹ تن گوشت گاو، چهار هزار و ۸۷۶ تن گوشت گوسفند و ۵۳۱ تن گوشت شتر در استان قم تولید خواهد شد.

او ادامه داد: علاوه بر تمرکز در تحقق شاخص کیفی تعیین شده در تولید گوشت قرمز استان، ارتقاء کیفیت محصولات نیز در کانون توجه بهره‌برداران است.

پورمیدانی با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از دامداران قمی گفت: دامپروری در استان روند رو به گسترشی دارد و با ایجاد واحد‌های فرآوری، سهم این بخش مهم اقتصادی در حوزه تولید و اشتغال استان ارتقا قابل توجه‌ای خواهد یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: تامین به موقع علوفه یکی از مهمترین عوامل موردنیاز در ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت واحد‌های دامپروری استان و تولید غذای سالم برای شهروندان است که در این رابطه علاوه بر گسترش واردات نهاده‌های دامی، طرح‌های مختلفی همچون توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای مناسب با آب‌وهوای قم را در دستور کار داریم.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcb59b9.rhbwapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما