سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 98990

نمایندگان رای ندادند؛ طرح صیانت ذیل اصل 85 باقی ماند!

قم نيوز : تلاش نمایندگان مجلس برای لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی از طریق اصل ۸۵ امروز در مجلس شورای اسلامی ناکام ماند.
نمایندگان رای ندادند؛ طرح صیانت ذیل اصل 85 باقی ماند!
به گزارش قم نیوز تعدادی از نمایندگان مجلس با امضای طرحی به دنبال لغو بررسی طرح موسوم به صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از طریق اصل 85 قانون اساسی بودند و بر این اساس رای گیری علنی و غیرعلنی برای این کار امروز انجام شده و نتیجه معناداری به دنبال داشت

این تقاضا که با امضای تعدادی از نمایندگان مجلس در دستور قرار گرفته بود، ابتدا در جلسه غیرعلنی مطرح شد و درباره آن رای‌گیری استمزاجی به عمل آمد که در نتیجه لغو اصل ۸۵ شدن این طرح با ۱۴۱ رای موافق در برابر ۱۱۱ رای مخالف بود.

اما در جلسه علنی قضایا برعکس شد و با نطق برخی از نمایندگان از جمله تقی پور -که یکی از ضعیف‌ترین وزرای فناوری اطلاعات تاریخ جمهوری اسلامی بوده و اکنون نماینده مجلس است- و برخی فعالیت‌های پشت صحنه، رای موافق ۱۳۰ و رای مخالف نیز ۱۲۱ رای شد و به این ترتیب بررسی طرح صیانت از طریق اصل ۸۵ همچنان ادامه دارد.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اگر طرحی یک‌بار در مجلس رای آورده باشد برای لغو آن به رای دو سوم نمایندگان نیاز است.

اما این رای برابر و بی سابقه، نشان داد که در مجلس درباره طرح صیانت دودستگی شدیدی وجود دارد. هرچند این طرح از طرق دیگر قابل بلااثر شدن است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdce7o8o.jh8voi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما