سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 98995

موج پنجم کرونا به مراتب سهمگین تر از موج قبلی است

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم موج پنجم بیماری کرونا را به مراتب سهمگین تر از موج چهارم دانست و از تداوم عادی انگاری مردم در برابر این شیوع ابراز تأسف کرد.
موج پنجم کرونا به مراتب سهمگین تر از موج قبلی است
موج پنجم کرونا به مراتب سهمگین تر از موج قبلی است
به گزارش قم نیوز سیامک محبی با اشاره به افزایش میانگین روزانه بستری کرونایی در استان و در طول هفته اظهار کرد: این افزایش در حالی اتفاق افتاده که هنوز به قله موج فعلی این بیماری نرسیده ایم.

وی ادامه داد: آمار مراجعه به مراکز ۹ گانه سرپایی بهداشت در استان و در طول هفته به بیش از پنج هزار نفر رسیده است، در حالی که این آمار در قله موج قبلی این بیماری حداکثر به چهار هزار و ۱۶۰ مراجعه رسید.

رئیس مرکز بهداشت استان قم افزود: البته این آمار صرفا مربوط به مراکز ۹ گانه بهداشت قم است، در حالی که برای رسیدن به آمار واقعی باید میزان مراجعان به مطب های بخش خصوصی را نیز اضافه کرد.

وی با بیان این که کل آزمایش های کرونای انجام گرفته در استان و در هفته اخیر به بیش از ۱۶ هزار تست رسیده است خاطر نشان کرد: از این تعداد، بیش از چهار هزار و ۶۶۰ بیمار شناسایی شده اند، در حالی که تعداد بیماران شناسایی شده از آزمایش های کرونایی در موج قبلی این بیماری حداکثر به ۴ هزار نمونه مثبت رسیده بود.

محبی بر این اساس تصریح کرد: همه این شواهد نشان می دهد که شدن اپیدمی کووید۱۰ در حال حاضر بسیار سهمگین تر از موج های قبلی این بیماری است، بویژه آن که تعداد تست های انجام شده رشدی ۲۰ درصدی را شاهد است، اما تعداد بیماران شناسایی شده رشدی ۳۱ درصدی را نشان می دهد.

وی با ابراز تأسف از عادی انگاری مردم در شرایط کنونی اضافه کرد: آمار تصادف ها و بستری های بیمارستانی در روزهای اخیر نشانه ای از عادی انگاری در بین مردم و بازگشت به زندگی عادی است، در حالی که باید گفت موج فعلی این بیماری سهمگین تر از موج های قبلی است و از این رو رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی باید مورد توجه عموم مردم باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال یادآور شد: مردم عزیز باید بدانند که فاصله کم و یا حتی عدم فاصله موج قبلی این بیماری با موج فعلی، فرصتی برای تجدید قوای کادر بهداشت و درمان ایجاد نکرد و کاهش تاب آوری نظام سلامت را به دنبال داشت و از این رو لازم است تا تمام اقشار مردم برای مهار شیوع این بیماری به کمک کادر بهداشت و درمان بشتابند.

وی همچنین خواستار افزایش بازدیدهای نظارتی نیروهای بسیج و هلال احمر شد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcjiheh.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما