چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 99017
منبع : قم نیوز

استقبال مردم قم از واکسن ایرانی بیشتر است

قم نيوز : استاندار قم گفت: استقبال از واکسن ایرانی برکت در قم رضایت‌بخش است و حدود ۶۰ درصد افرادی که واکسینه شدند از واکسن ایرانی استفاده کرده‌اند.
استقبال مردم قم از واکسن ایرانی بیشتر است
استقبال مردم قم از واکسن ایرانی بیشتر است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قم، افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم نسبت به تامین بیشتر واکسن ایرانی از وزارت بهداشت رایزنی بعمل آورد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز تجمیعی تزریق واکسن، گفت: تعداد مراکز دریافت واکسن تا پایان مردادماه سالجاری باید به ۲۵ مرکز برسد.

استاندار قم اظهار داشت: تزریق واکسن در قم طی روزهای گذشته با سرعت بالایی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید قرائت بومی و محلی برای واکسیناسیون گروه‌های پرخطر شغلی طراحی و در زمان کوتاهی مجوزات لازم را از وزارت بهداشت دریافت نماید.

استاندار قم ابراز داشت: خیرین سلامت در طول ۱۸ ماه گذشته ثابت کرده‌اند هرجا که نظام درمانی به آنها نیاز داشته پای کار آمده و آمادگی خود را برای پشتیبانی از مراکز تجمیعی اعلام نموده‌اند.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم باید تا پایان مردادماه تعداد مراکز دریافت واکسن را به ۲۵ مرکز و تعداد تزریق واکسن را حداقل به ۲۵ هزار دوز برساند.

استاندار قم گفت: مجموعه مدیریت استان تلاش دارد تا پایان مردادماه سن واکسیناسیون در این استان را به ۳۵ سال کاهش دهد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی حاکم بر جامعه ابراز داشت: در این شرایط رویکرد اصلی استان توسعه واکسیناسیون و کاهش محدودیت‌های فعالیت اصناف است.

سرمست ادامه داد: باید از عادی انگاری وضعیت کرونایی جلوگیری بعمل آید و نسبت به خطرات این ویروس مرگبار بر حجم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی‌ها افزوده شود.

وی دربخش دیگری از سخنان قم یادآور شد: تامین اکسیژن در برخی استانها به چالش روبه رو شده به همین خاطر شرکت توزیع نیروی برق قم حق قطع برق واحدهای تولید اکسیژن را ندارد.

استاندار قم افزود: عزاداری‌های ماه محرم باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برپا شود تا کمترین آسیب به مردم برسد.

وی خاطرنشان کرد: اعمال خاموشی‌های در ماه محرم و در زمان برپایی محافل عزاداری باید به حداقل ممکن برسد.

سرمست گفت: از شهرداری قم نیز انتظار می‌رود چهره سمعی و بصری شهر را با فضاسازی های محیطی با روزهای حزن و اندوه ماه محرم متناسب نماید.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی و از ۲۳ تیرماه مجددا در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfexd1.w6d1yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما