پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 99047
منبع : قم نیوز

استقرار ۱۳۰ آهن‌فروش در شهرک صنوف قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری گفت: در حال حاضر ۱۳۰ واحد صنفی از آهن‌فروشان از سطح شهر،جمع‌آوری و در شهرک صنوف مستقرشده‌اند.
استقرار ۱۳۰ آهن‌فروش در شهرک صنوف قم
استقرار ۱۳۰ آهن‌فروش در شهرک صنوف قم
به گزارش قم نیوز علیرضا مظفری، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم با اشاره به اهمیت ساماندهی مشاغل مختلف به شهرک صنوف اظهار کرد: از سال ۷۴ آماده‌سازی شهرک صنوف آغاز شد، اما پیشرفت خوبی نداشت و این پروژه در سال ۹۴ با مساحت ۱۳۶ هکتار به سازمان میادین واگذار شد و در فاز‌های مختلف عملیات عمرانی ازجمله خاک‌برداری، جدول‌گذاری، آسفالت و انتقال صنوف مزاحم با قوت و قدرت، پیگیری و انجام‌شده است.

او بابیان این که در حال حاضر ۱۳۰ مورد از آهن‌فروشان عمده از سطح شهر، جمع‌آوری و در شهرک صنوف مستقرشده‌اند، افزود: مبلغ ریالی هزینه شده در شهرک صنوف با احتساب برق‌رسانی تا پایان سال ۱۴۰۰، حدود ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم ادامه داد: اقدامات مختلفی ازجمله برق‌رسانی، جدول‌گذاری، آسفالت و نصب تابلو‌های شناسایی و نصب ۱۸۰ کنتور برق در ۱۰ سوله برای استقرار و فعالیت صنف درب و پنجره ساز از نمونه اقدامات در این پروژه است.

او با اشاره به اهمیت ساماندهی صنوف وابسته به خودرو و احداث شهرک خودرویی تصریح کرد: احداث شهرک خودرویی باهدف ساماندهی مشاغل هسته مرکزی شهر و رفع مزاحمت‌های شغلی از مردم در محلات مختلف در سال‌های گذشته آغازشده است.

مظفری با تأکید بر این که شهرک خودرویی در زمینی به مساحت حدود ۳۳ هکتار و با ظرفیت بیش از ۱۲۰۰ واحد صنفی در دست احداث است، عنوان کرد: تقریباً سطح اشغال ۹۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۴۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع در این شهرک، ساخته و مبلغ ریالی که پیرو اصل ۴۴ قانون اساسی برای هزینه ساخت با مشارکت بخش خصوصی صرف شده، حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است.

او با اشاره به پیش‌بینی خیابانی ۴۵ متری و به طول ۴۵۰ متر مطابق طرح تفصیلی با هزینه سه میلیارد و ۶۰۰ میلیونی در شهرک خودرویی اظهار کرد: طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب شهرک با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای تصفیه فاضلاب است و  به همین منظور سازمان به جمع‌آوری اطلاعات صاحبان مشاغل خودرویی در مناطق هشتگانه و استخراج آمار صنفی برای هدایت به شهرک خودرویی پرداخته است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciyua3.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما