پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۲
کد مطلب : 99060

اجازه تغییر کاربری باغات منطقه یک قم داده نمی‌شود

قم نيوز : مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: به هیچ‌وجه برای تغییر کاربری باغ‌های منطقه یک موافقت نشده و تصمیم اصلی مجموعه مدیریت شهری تبدیل این باغ‌ها به فضای سبز است.
اجازه تغییر کاربری باغات منطقه یک قم داده نمی‌شود
اجازه تغییر کاربری باغات منطقه یک قم داده نمی‌شود
به گزارش قم نیوز احمد ترکمن با اشاره به همت و تلاش مدیریت شهری در سال‌های گذشته برای افزایش سرانه‌های فضای سبز در سطح شهر اظهار داشت: منطقه یک ازجمله مناطق با سرانه پایین فضای سبز بود که با تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری، میزان فضای سبز منطقه با رشد قابل‌توجهی روبرو شده است.

وی بابیان اینکه وضعیت فضای سبز شهر قم در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار چشمگیر و افتخارآمیز است، ابراز کرد: تلاش شهرداری در سال‌های گذشته در کنار توسعه بوستان‌های جنگلی و مقیاس بزرگ، توجه ویژه به توازن بخشی توزیع فضای سبز بوده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم یادآور شد: منطقه یک ازجمله مناطقی بوده که بافت متراکم، فشرده و فرسوده زیادی دارد و همین نبود عرصه دولتی بیشتر سبب توسعه بوستان‌های محلی شده است.

وی یکی از برنامه‌های شهرداری را حفظ باغات سطح شهر دانست و افزود: دو باغ اشراقی در بلوار سمیه و باغات محدوده گلزار در منطقه یک وجود دارد که این باغ‌ها تملک و تبدیل به فضای سبز و بوستان بانوان شده است.

ترکمن با تأکید بر اینکه بخشی از باغ‌های اشراقی برای تبدیل به فضای سبز تملک شده است، یادآور شد: برنامه مجموعه بر این است که باغات محدوده را تهاتر کرده و قدرالسهم آن‌ها را تبدیل به ملک کنیم و این باغات تبدیل به فضای سبز شود.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ‌وجه برای تغییر کاربری باغ‌های منطقه یک موافقت نشده و تصمیم اصلی مجموعه مدیریت شهری تبدیل این باغ‌ها به فضای سبز است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم کیفی سازی فضای سبز شهر را موردتوجه قرار داد و گفت: در سال‌های گذشته در کیفی سازی فضای سبز کارهای زیادی صورت گرفته و بیش از ۷۰ درصد شاهد بهبود کیفیت بوستان‌ها هستیم و امروزه تمام بوستان‌های سطح منطقه ایمن بوده و تمام وسایل بازی استاندارد هستند.

وی با اشاره به بهسازی بوستان‌های قدیمی منطقه نیز اذعان کرد: از آنجایی که بوستان‌های منطقه قدیمی بودند بازسازی و بهسازی آن‌ها صورت گرفته تا مردم رفاه و آرامش بیشتری در این فضاهای شهری داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzz0n.yt0n96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما