سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : 99167

روزانه ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در قم تزریق می‌شود

قم نيوز : رییس مرکز بهداشت قم گفت: روند فعلی واکسیناسیون نسبت به گذشته افزایش یافته و در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا به شهروندان تزریق می‌شود.
روزانه ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در قم تزریق می‌شود
روزانه ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در قم تزریق می‌شود
به گزارش قم نیوز سیامک محبی افزود: در ماه گذشته روزانه ۲ تا ۳ هزار واکسن تزریق می‌شد، ولی با افزایش تعداد مراکز تجمعی واکسیناسیون با همت مسوولان و کارشناسان، دسترسی مردم راحت‌تر شده و بیش از ۱۶ مرکز در سطح استان فعال است.

وی اضافه کرد: باید خودمان را برای تزریق بیش از ۲۰ هزار دوز واکسن در روز آماده کنیم و امیدوارم آن زمان تعداد مراکز واکسیناسیون افزایش یابد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به شهروندان قمی تزریق شده است و همکاری مردم در مراجعه به مراکز واکسیناسیون می‌تواند این روند را بهبود بخشد.

محبی با اشاره به تجمع در برخی مراکز واکسیناسیون، بیان کرد:  اگر شهروندان در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند شاهد تجمع در مراکز تزریق واکسن نخواهیم بود؛ متاسفانه سه‌چهارم افرادی که مراجعه می‌کنند، ثبت‌نامی در سامانه نداشته‌اند، به همین دلیل در برخی ساعات شاهد تجمعاتی در برخی مراکز هستیم.

وی با اشاره به مراجعه افرادی از شهرهای اطراف به مراکز واکسیناسیون در قم، خاطرنشان کرد: از طریق تمهیداتی که اندیشیده شد این موضوع به حداقل رسیده است و اکنون داشتن پرونده بهداشتی در شهر قم شاخص اصلی برای تزریق واکسن است.

وی با بیان این‌که مشکلی در تامین سهمیه استان قم نداریم، ابراز امیدواری کرد: با اعلام گروه سنی جدید سرعت واکسیناسیون افزایش یابد.

رییس مرکز بهداشت قم با اشاره به این‌که واکسن برکت در قم بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: واکسن‌های غیرایرانی نیز در استان موجود است و شهروندان می‌توانند خودشان نوع واکسن را انتخاب کنند، گرچه از نظر کارشناسی تفاوتی بین واکسن‌ها نیست و بهترین واکسن اولین واکسن در اختیار است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbz8b9.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما